Για μια ακόμα φορά η Opel υπογραμμίζει τους ισχυρούς δεσμούς της με την πίστα του Nürburgring. Η έκδοση περιορισμένης παραγωγής Corsa OPC ‘Nürburgring Edition’, βασίζεται στο πρόσφατα ανανεωμένο Corsa και αποτελεί ένα δυνατό κοκτέιλ καθαρόαιμης ισχύος, συναρπαστικών επιδόσεων και γνήσιου πάθους. Προγραμματίζεται η παραγωγή περίπου 500 μονάδων. Μετά τη Nürburgring Edition του Astra OPC, που λανσαρίστηκε το 2008,η Opel αφιερώνει τώρα ένα δεύτερο μοντέλο OPC στη θρυλική αγωνιστική πίστα του Eifel.
. Το νέο κορυφαίο Corsa γίνεται ισχυρότερο χάρη στη νέα ρύθμιση του υπερσυμπιεστή, το σύστημα εξαγωγής με μειωμένη πίεση επιστροφής καυσαερίων, τη βελτιστοποίηση για χρήση καυσίμου 100 οκτανίων και το ανάλογα τροποποιημένο σύστημα διαχείρισης κινητήρα. Αυτό αυξάνει τη μέγιστη ισχύ του 1.6 OPC turbo από 141 kW/192 hp (στις 5.850 σαλ.) στα 154 kW/210 hp (στις 5.850 σαλ.), ενώ η ειδική ισχύς των 131,4 hp / λίτρα θεωρείται κορυφαία για την κατηγορία. Η μέγιστη ροπή του βασικού κινητήρα (230-266 Nm στις 2.000-5.850 σαλ.) έχει αυξηθεί στη ‘Nürburgring Edition’ και φτάνει τα 250 - 280 Nm στις 2.250-5.850 σαλ.- η κορύφωση επιτυγχάνεται με τη λειτουργία overboost.
Μέγιστη ελκτική πρόσφυση με πολύδισκο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης
Για μέγιστη αξιοποίηση της κινητήριας ισχύος, ο εμπρός άξονας εφοδιάζεται με μηχανικό, πολύδισκο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Αυτό αποτρέπει την ολίσθηση των τροχών όταν υπάρχουν, π.χ., υψηλές πλευρικές δυνάμεις σε συνδυασμό με επιτάχυνση, ή αλλαγές στην ποιότητα του οδοστρώματος. Επίσης είναι ιδανικό για οδήγηση σε αγωνιστική πίστα. Ο συντονισμός του διαφορικού με τη στατική ροπή εμπλοκής εγγυάται αρμονική απόκριση, εκμηδενίζει τις αντιδράσεις στο τιμόνι και εξασφαλίζει άφθονη πρόσφυση σε μεταβαλλόμενα φορτία τροχών. Τα ηλεκτρονικά χαρακτηριστικά του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας (TC, ESP) έχουν επαναρυθμιστεί σύμφωνα με τις ιδιότητες του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Μέσω της συνεργασίας του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης και των συστημάτων ελέγχου επιτυγχάνεται μέγιστη ευστάθεια ακόμα και σε οριακές συνθήκες.
Ειδικές εξελίξεις: Πλαίσιο υψηλών επιδόσεων, ισχυρά φρένα
Το πλαίσιο της ταχύτερης έκδοσης Corsa υιοθετεί νέο σετάρισμα. Μεταξύ των άλλων, το αμάξωμα είναι ακόμα χαμηλότερο ( μπροστά 20 mm/πίσω 20 mm), χρησιμοποιούνται νέα ελατήρια και μονοσωλήνια αμορτισέρ αερίου Bilstein με τροποποιημένα χαρακτηριστικά, και νέο σύστημα εμπρός φρένων Brembo.
Το σύστημα πέδησης με τετραπίστονες δαγκάνες εφοδιάζεται με ειδικά τακάκια υψηλής απόδοσης τα οποία προσφέρουν 10% μεγαλύτερη επιφάνεια τριβής σε σχέση με του τρέχοντος Corsa OPC. Παράλληλα οι δαγκάνες είναι ελαφρύτερες κατά 30%. Το πλεονέκτημα των φρένων Brembo είναι ο βελτιωμένος εξαερισμός και η ψύξη σε συνθήκες μέγιστου φορτίου. Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση που βελτιστοποιήθηκε στη φάση της τελευταίας αναβάθμισης του Opel Corsa ως προς την ακρίβεια, την παραγωγή ισχύος υποβοήθησης και την απόκριση, εντάσσεται αρμονικά στο σύνολο.
Κορυφαίες επιδόσεις
Οι ονομαστικές τιμές επιδόσεων δίνουν απλά μία γεύση από την οδηγική αίσθηση του Corsa OPC ‘Nürburgring Edition’. Επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα σε 6,8 δεύτερα και προσφέρει πολύ καλύτερες ρεπρίζ λόγω της άφθονης ροπής. Το ‘μικρό’ σπορ αυτοκίνητο επιταχύνει από 80 στα 120 χλμ./ώρα με 5η σχέση στο κιβώτιο σε 6,2 δευτερόλεπτα, ενώ με τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα κατατάσσεται μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας του. Επίσης το νέο σύστημα εξαγωγής είναι προσαρμοσμένο ακουστικά στο δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η απόδοση του κινητήρα Euro 5 ECOTEC επιβεβαιώνεται από τις στάνταρ τιμές (MVEG, μικτός κύκλος) κατανάλωσης καυσίμου (7,6 λίτρ./100 χλμ.) και εκπομπών CO2 (178 γραμμ. CO2/χλμ).
Ως προς την εμφάνιση και τον εξοπλισμό, το μικρό σπρίντερ διαθέτει πλείστα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά. Μεταξύ αυτών είναι δύο νέες, αποκλειστικές εξωτερικές αποχρώσεις – σε ‘πράσινο μήλο’ (‘Grasshopper’) και κόκκινο (‘Henna’) – και οι γκρι ζάντες αλουμινίου 8 x 18 ιντσών με ελαστικά 225/35 R 18 V. Άλλα στοιχεία διαφοροποίησης του ‘Nürburgring Edition’ από το απλό Corsa OPC είναι το εμπρός σπόιλερ και η νέα διπλή απόληξη εξαγωγής από ανοξείδωτο ατσάλι, όπως και τα λογότυπα ‘Nürburgring’ στις κολόνες Β.
Στο σπορ εσωτερικό, μία ξεχωριστή νότα δίνουν τα διακοσμητικά μαρσπιέ με μαύρο/κόκκινο λογότυπο ‘Nürburgring’ και η λευκή ραφή στα εμπρός σπορ καθίσματα Recaro και στα πίσω καθίσματα, στο χειρόφρενο και στην επένδυση του επιλογέα ταχυτήτων. Στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων αναγράφεται το ‘Nürburgring’, ενώ εντυπωσιακό είναι το piano black φινίρισμα στο ένθετο του τιμονιού.
Το όνομα τα λέει όλα: Ρύθμιση οδικής συμπεριφοράς στο Nürburgring
Η οδική συμπεριφορά του σπορ μοντέλου ρυθμίστηκε στο Nordschleife (Nürburgring), που είναι πιθανότατα η πιο απαιτητική αγωνιστική πίστα στον κόσμο. Οι ισχυροί δεσμοί της Opel με το Nürburgring χρονολογούνται από τη δεκαετία του 1960 και το 2006 ενισχύθηκαν ακόμα περισσότερο με τη σύναψη στρατηγικής συμφωνίας. Το Nordschleife εύλογα θεωρείται το σπίτι της Opel, επειδή εκεί τα οχήματα Opel δοκιμάζονται στα όρια των δυνατοτήτων τους πριν προχωρήσουν στη φάση της μαζικής παραγωγής.
Επιπλέον των στάνταρ προγραμμάτων δοκιμών που αποτελούν τμήμα της εξέλιξής τους, όλα τα μοντέλα OPC υποβάλλονται σε ένα πρόσθετο πρόγραμμα δοκιμών 10.000 χλμ. για τις τελικές ρυθμίσεις και επαλήθευση της αξιοπιστίας τους. Επόμενο είναι τα σπορ μοντέλα της Opel να κατατάσσονται ανάμεσα στα ταχύτερα της ‘πράσινης κόλασης’ όπως αποκάλεσε κάποτε το Nordschleife ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 Sir Jackie Stewart. Πριν από το Corsa OPC, τα Astra OPC και Zafira OPC έχουν ήδη πετύχει εδώ ρεκόρ πίστας στις κατηγορίες τους.
Ο πρεσβευτής της μάρκας Opel Joachim ‘Jockel’ Winkelhock, ο οποίος εργάζεται στη ρύθμιση συστημάτων του πλαισίου είναι ενθουσιασμένος: «Το Corsa OPC ‘Nürburgring-Edition’ ανταποκρίνεται καταπληκτικά στις εντολές του τιμονιού και παραμένει προβλέψιμο και σταθερό ακόμα και σε οριακές συνθήκες».
Στην Ελλάδα, το Opel Corsa ‘Nürburgring Edition’ θα προσφέρεται στην τιμή των 25.730 Ευρώ. Η έναρξη παραγωγής του προγραμματίζεται για τον Αύγουστο του 2011.
.