Πριν λανσαριστεί ένα νέο μοντέλο στην αγορά, προηγούνται πολλά χιλιόμετρα δοκιμών των πρωτοτύπων κάτω από τις πιο σκληρές συνθήκες, τις περισσότερες φορές σε ειδικά διαμορφωμένες πίστες. Η Opel διαθέτει αρκετές τέτοιες εγκαταστάσεις, με τη μεγαλύτερη στο Dudenhofen, σχεδόν 50 χιλιόμετρα από το κύριο εργοστάσιο και το Διεθνές Κέντρο Τεχνικής Εξέλιξης στο Rüsselsheim.. Πριν από 60 χρόνια, το 1951, η εταιρία εγκαινίασε το πρώτο της ολοκληρωμένο κέντρο δοκιμών στην περιοχή του εργοστασίου του Rüsselsheim. Έτσι η Opel έγινε μία από τις πρώτες Γερμανικές εταιρίες αυτοκινήτων με ένα τόσο σύγχρονο συγκρότημα δοκιμών. Η κατασκευή ολοκληρώθηκε σε πέντε μήνες (εμβαδόν εγκαταστάσεων 150.000 m2). Στη συνέχεια, η Opel μετέφερε εκεί ένα μέρος του προγράμματος των test drives από τους δημόσιους δρόμους προκειμένου να προστατεύσει τα πρωτότυπα από την ανεπιθύμητη προσοχή και τα αδιάκριτα βλέμματα.
Επιπλέον της γρήγορης πίστας μήκους 1.500 m και ενός κανονικού ‘δημόσιου δρόμου’, τα μοντέλα της Opel έπρεπε δοκιμάζονται και σε πλακόστρωτο οδόστρωμα. Εκείνη την εποχή, οι εγκαταστάσεις του είδους περιλάμβαναν διάφορα ειδικά τμήματα, όπως μία πίστα με προφίλ τύπου ράμπας και διαδρομή με ανώμαλο οδόστρωμα για τη δοκιμή του πλαισίου, της ανάρτησης, των αμορτισέρ και του συστήματος διεύθυνσης. Επίσης υπήρχαν ένας χωμάτινος και ένας ασφάλτινος δρόμος, μια τάφρος με χαλίκια και ένα βαθύ υδάτινο πέρασμα. Οι διάφορες ανωφέρειες με κλίσεις μέχρι και 30% - σημαντικές για τη δοκιμή της κλιμάκωσης του κιβωτίου, την ικανότητα εκκίνησης, αναρρίχησης και πέδησης – δημιουργούσαν ένα είδος κεντρικού άξονα στο όλο συγκρότημα. Στο λεγόμενο skid pad, μία ολισθηρή τσιμεντένια επιφάνεια, οι ειδικοί της Opel ήδη μπορούσαν να ελέγχουν τη γεωμετρία του συστήματος διεύθυνσης, να προσδιορίζουν τις γωνίες ολίσθησης και να δοκιμάζουν την οδική συμπεριφορά στην υποστροφή ή υπερστροφή σε πολύ κλειστές στροφές.
1920: Η αγωνιστική πίστα της Opel για δοκιμές μοντέλων, διεξαγωγή αγώνων και προωθητικές δραστηριότητες
Οι δοκιμές οχημάτων Opel στο Rüsselsheim ξεκίνησαν το 1903. Το οβάλ κομμάτι, το οποίο χρησιμοποιούσαν κυρίως σαν πίστα δοκιμών για αυτοκίνητα και ποδήλατα, σύντομα αποδείχθηκε υπερβολικά μικρό. Γι’ αυτό η Opel εγκαινίασε μία αγωνιστική πίστα μήκους 1,5 km στο “Schönauer Hof”, νότια του εργοστασίου της, το 1920. Η πίστα χρησιμοποιήθηκε επίσης σε διοργανώσεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού και ποδηλατικούς αγώνες, ενώ εκεί ξεκίνησαν τα πειράματα με το πυραυλοκίνητο όχημα του Fritz von Opel. Οι απότομες κλίσεις της οβάλ αγωνιστικής πίστας (μέχρι 32 μοιρών) επέτρεπαν ταχύτητες μέχρι 140 km/h, αναδεικνύοντας το αυτοκινητοδρόμιο σε μία από τις παγκοσμίως ταχύτερες πίστες της εποχής και την πρώτη, μόνιμη αγωνιστική πίστα της Γερμανίας για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες. Περιστασιακά, οργανώνονταν επίσης ειδικές προωθητικές εκδηλώσεις, όπως - το 1924 - η παρουσίαση των 100 και πλέον μονάδων του μοντέλου 4/12 hp (μιας ολόκληρης ημέρας παραγωγής), που είναι γνωστό σαν “Laubfrosch” (tree-frog). Η περιοχή της πρώην πίστας αποτελεί σήμερα γνωστό προορισμό για τους φίλους της πεζοπορίας.
1966 μέχρι σήμερα: Κέντρο δοκιμών υψηλών επιδόσεων στο Dudenhofen
Σε συνέχεια των εγκαταστάσεων δοκιμών του 1951 – όπου βρίσκονται σήμερα το εργαστήριο ελέγχου ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας, το κέντρο των crash tests και πρόσθετοι σταθμοί εργασιών – η Opel κατασκεύασε ένα νέο κέντρο δοκιμών στο Dudenhofen το 1966. Ένας ευφυές συγκρότημα διαδρομών με αρχικό συνολικό μήκος 33 χλμ. κατασκευάστηκε εκεί για να δοκιμάζεται η αντοχή των αυτοκινήτων στο όριο
.
Κατά τη διάρκεια των δέκα τελευταίων ετών, το τμήμα της πίστας έχει αυξηθεί κατά 50%, με τις επιμέρους πίστες να έχουν συνολικό μήκος 60 χλμ. για μία ευρεία γκάμα δοκιμών, από μετρήσεις επιπέδου άνεσης και θορύβων, μέχρι αντοχή σε ακραίες συνθήκες, οδική συμπεριφορά σε ορεινές διαδρομές και επιδόσεις σε σιρκουί υψηλών ταχυτήτων.
Οι νέες εξελίξεις στους τομείς της τεχνολογίας και των κινητήρων επηρεάζουν την υποδομή και τις καθημερινές δραστηριότητες στο Dudenhofen. Για παράδειγμα, ο νέος σταθμός ανεφοδιασμού στην πίστα, διαθέτει τώρα 18 διαφορετικούς τύπους καυσίμου ενώ έχουν δημιουργηθεί σταθμοί φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα. Η περιβαλλοντική συμβατότητα παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στη λειτουργία όχι μόνο των κινητήρων, αλλά και των ίδιων των εγκαταστάσεων. Για παράδειγμα, το 90% του νερού που χρησιμοποιείται στο πλύσιμο των αυτοκινήτων είναι ανακυκλωμένο.
Ο ‘εγκέφαλος’ του κέντρου δοκιμών του Dudenhofen στο οποίο εργάζονται περίπου 300 άτομα είναι η ‘Ηλεκτρονική Διαχείριση της Πίστας Δοκιμών’. Το σύστημα ελέγχει την κυκλοφορία και τις εξουσιοδοτήσεις πρόσβασης στις πίστες και παρέχει ακριβή δελτία καιρού. Νέα επίσης είναι η ομάδα διαχείρισης εκδηλώσεων, που επιτρέπει την πρόσβαση και του κοινού στην περιοχή και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία: το κέντρο δοκιμών του Dudenhofen υποδέχεται μέχρι 10.000 επισκέπτες το χρόνο, για συμμετοχή σε εκδηλώσεις και προγράμματα εκπαίδευσης οδηγών.
Εξέλιξη πλαισίου στις εγκαταστάσεις δοκιμών του Pferdsfeld
Από το 2005, το κέντρο δοκιμών του Dudenhofen έχει πλαισιωθεί από τις εγκαταστάσεις δοκιμών του Pferdsfeld κοντά στο Bad Sobernheim (Ρηνανία-Παλατινάτο). Παλιότερα, η περιοχή αποτελούσε τμήμα Γερμανικής αεροπορικής βάσης και ο μέχρι πρότινος διάδρομος του αεροδρομίου, έχει τροποποιηθεί για τη διεξαγωγή δοκιμών. Ενώ οι δοκιμές αντοχής και τα τεστ των πρωτοτύπων πραγματοποιούνται κυρίως στο Dudenhofen, οι ειδικοί του Pferdsfeld εστιάζουν περισσότερο στην εξέλιξη του πλαισίου.
Επιπλέον της γρήγορης πίστας μήκους 1.500 m και ενός κανονικού ‘δημόσιου δρόμου’, τα μοντέλα της Opel έπρεπε δοκιμάζονται και σε πλακόστρωτο οδόστρωμα. Εκείνη την εποχή, οι εγκαταστάσεις του είδους περιλάμβαναν διάφορα ειδικά τμήματα, όπως μία πίστα με προφίλ τύπου ράμπας και διαδρομή με ανώμαλο οδόστρωμα για τη δοκιμή του πλαισίου, της ανάρτησης, των αμορτισέρ και του συστήματος διεύθυνσης. Επίσης υπήρχαν ένας χωμάτινος και ένας ασφάλτινος δρόμος, μια τάφρος με χαλίκια και ένα βαθύ υδάτινο πέρασμα. Οι διάφορες ανωφέρειες με κλίσεις μέχρι και 30% - σημαντικές για τη δοκιμή της κλιμάκωσης του κιβωτίου, την ικανότητα εκκίνησης, αναρρίχησης και πέδησης – δημιουργούσαν ένα είδος κεντρικού άξονα στο όλο συγκρότημα. Στο λεγόμενο skid pad, μία ολισθηρή τσιμεντένια επιφάνεια, οι ειδικοί της Opel ήδη μπορούσαν να ελέγχουν τη γεωμετρία του συστήματος διεύθυνσης, να προσδιορίζουν τις γωνίες ολίσθησης και να δοκιμάζουν την οδική συμπεριφορά στην υποστροφή ή υπερστροφή σε πολύ κλειστές στροφές.
1920: Η αγωνιστική πίστα της Opel για δοκιμές μοντέλων, διεξαγωγή αγώνων και προωθητικές δραστηριότητες
Οι δοκιμές οχημάτων Opel στο Rüsselsheim ξεκίνησαν το 1903. Το οβάλ κομμάτι, το οποίο χρησιμοποιούσαν κυρίως σαν πίστα δοκιμών για αυτοκίνητα και ποδήλατα, σύντομα αποδείχθηκε υπερβολικά μικρό. Γι’ αυτό η Opel εγκαινίασε μία αγωνιστική πίστα μήκους 1,5 km στο “Schönauer Hof”, νότια του εργοστασίου της, το 1920. Η πίστα χρησιμοποιήθηκε επίσης σε διοργανώσεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού και ποδηλατικούς αγώνες, ενώ εκεί ξεκίνησαν τα πειράματα με το πυραυλοκίνητο όχημα του Fritz von Opel. Οι απότομες κλίσεις της οβάλ αγωνιστικής πίστας (μέχρι 32 μοιρών) επέτρεπαν ταχύτητες μέχρι 140 km/h, αναδεικνύοντας το αυτοκινητοδρόμιο σε μία από τις παγκοσμίως ταχύτερες πίστες της εποχής και την πρώτη, μόνιμη αγωνιστική πίστα της Γερμανίας για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες. Περιστασιακά, οργανώνονταν επίσης ειδικές προωθητικές εκδηλώσεις, όπως - το 1924 - η παρουσίαση των 100 και πλέον μονάδων του μοντέλου 4/12 hp (μιας ολόκληρης ημέρας παραγωγής), που είναι γνωστό σαν “Laubfrosch” (tree-frog). Η περιοχή της πρώην πίστας αποτελεί σήμερα γνωστό προορισμό για τους φίλους της πεζοπορίας.
1966 μέχρι σήμερα: Κέντρο δοκιμών υψηλών επιδόσεων στο Dudenhofen
Σε συνέχεια των εγκαταστάσεων δοκιμών του 1951 – όπου βρίσκονται σήμερα το εργαστήριο ελέγχου ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας, το κέντρο των crash tests και πρόσθετοι σταθμοί εργασιών – η Opel κατασκεύασε ένα νέο κέντρο δοκιμών στο Dudenhofen το 1966. Ένας ευφυές συγκρότημα διαδρομών με αρχικό συνολικό μήκος 33 χλμ. κατασκευάστηκε εκεί για να δοκιμάζεται η αντοχή των αυτοκινήτων στο όριο
.
Κατά τη διάρκεια των δέκα τελευταίων ετών, το τμήμα της πίστας έχει αυξηθεί κατά 50%, με τις επιμέρους πίστες να έχουν συνολικό μήκος 60 χλμ. για μία ευρεία γκάμα δοκιμών, από μετρήσεις επιπέδου άνεσης και θορύβων, μέχρι αντοχή σε ακραίες συνθήκες, οδική συμπεριφορά σε ορεινές διαδρομές και επιδόσεις σε σιρκουί υψηλών ταχυτήτων.
Οι νέες εξελίξεις στους τομείς της τεχνολογίας και των κινητήρων επηρεάζουν την υποδομή και τις καθημερινές δραστηριότητες στο Dudenhofen. Για παράδειγμα, ο νέος σταθμός ανεφοδιασμού στην πίστα, διαθέτει τώρα 18 διαφορετικούς τύπους καυσίμου ενώ έχουν δημιουργηθεί σταθμοί φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα. Η περιβαλλοντική συμβατότητα παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στη λειτουργία όχι μόνο των κινητήρων, αλλά και των ίδιων των εγκαταστάσεων. Για παράδειγμα, το 90% του νερού που χρησιμοποιείται στο πλύσιμο των αυτοκινήτων είναι ανακυκλωμένο.
Ο ‘εγκέφαλος’ του κέντρου δοκιμών του Dudenhofen στο οποίο εργάζονται περίπου 300 άτομα είναι η ‘Ηλεκτρονική Διαχείριση της Πίστας Δοκιμών’. Το σύστημα ελέγχει την κυκλοφορία και τις εξουσιοδοτήσεις πρόσβασης στις πίστες και παρέχει ακριβή δελτία καιρού. Νέα επίσης είναι η ομάδα διαχείρισης εκδηλώσεων, που επιτρέπει την πρόσβαση και του κοινού στην περιοχή και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία: το κέντρο δοκιμών του Dudenhofen υποδέχεται μέχρι 10.000 επισκέπτες το χρόνο, για συμμετοχή σε εκδηλώσεις και προγράμματα εκπαίδευσης οδηγών.
Εξέλιξη πλαισίου στις εγκαταστάσεις δοκιμών του Pferdsfeld
Από το 2005, το κέντρο δοκιμών του Dudenhofen έχει πλαισιωθεί από τις εγκαταστάσεις δοκιμών του Pferdsfeld κοντά στο Bad Sobernheim (Ρηνανία-Παλατινάτο). Παλιότερα, η περιοχή αποτελούσε τμήμα Γερμανικής αεροπορικής βάσης και ο μέχρι πρότινος διάδρομος του αεροδρομίου, έχει τροποποιηθεί για τη διεξαγωγή δοκιμών. Ενώ οι δοκιμές αντοχής και τα τεστ των πρωτοτύπων πραγματοποιούνται κυρίως στο Dudenhofen, οι ειδικοί του Pferdsfeld εστιάζουν περισσότερο στην εξέλιξη του πλαισίου.