Εκπληκτικό concept car απο την Opel , Flextreme GT/E
Στην στρατηγική της Opel για ανεξαρτητοποίηση από τα ορυκτά καύσιμα, ο ηλεκτρισμός παίζει βασικό ρόλο και το Flextreme GT/E concept μήκους 4,7 μέτρων απεικονίζει πώς η τεχνολογία ηλεκτρικών οχημάτων εκτεταμένης αυτονομίας (E-REV) μπορεί να εφαρμοστεί σε μεγάλα ή μεσαία αυτοκίνητα αλλά και σε μικρομεσαία, όπως το προσεχές Ampera.. Η Opel αποκαλεί αυτή τη στρατηγική “e-mobility unlimited:” προσαρμόζοντας το πολύ αποδοτικό σύστημα κίνησης E-REV – που καταργεί τους περιορισμούς αυτονομίας λόγω μπαταρίας – σε μοντέλα όλων των κατηγοριών της αγοράς. Το Flextreme GT/E concept αποδεικνύει ότι για να απολαμβάνεις την οδήγηση ενός Opel με μηδενικές εκπομπές CO2 το μέγεθος δεν μετράει.
Η σχεδίασή του είναι κομψή και αεροδυναμική: έτσι το Flextreme GT/E έχει συντελεστή αεροδυναμικής μόλις 0,22, και αγγίζει την τελική ταχύτητα των 200+ km/h εξοικονομώντας ενέργεια και αυξάνοντας την αυτονομία. Ανάμεσα στα οπτικά χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν είναι το χαμηλωμένο και πλατύ στήσιμο, τα φώτα σχήματος φτερού μπροστά και πίσω, ένα χαρακτηριστικό ρύγχος και μάσκα, αιωρούμενες κολόνες C και μυώδες, ανάγλυφο αμάξωμα.
«Το Flextreme GT/E concept δίνει μία γεύση από το μέλλον της Opel» σχολιάζει ο Frank Weber, Αντιπρόεδρος, Εταιρικού & Προϊοντικού Σχεδιασμού. «Τολμηρό, εκφραστικό και πολύ αποδοτικό, αντιπροσωπεύει την προϊοντική στρατηγική που θα εφαρμόσουμε σε όλα τα μελλοντικά μας οχήματα, μεγάλα και μικρά, σε όλες τις κατηγορίες της αγοράς».
Εξωτερική σχεδίαση: εκφράζει απόδοση με συναίσθημα
Οι τύπου coupe αναλογίες του χαμηλωμένου Flextreme GT/E επιχειρούν να εξελίξουν τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Opel – η γλυπτική τέχνη συναντά τη Γερμανική ακρίβεια – μέσα σε ένα πακέτο βελτιστοποιημένο για αεροδυναμική απόδοση.
Η λιτή αισθητική του εμπρός τμήματος περιλαμβάνει ένα χαμηλό καπό, που οριοθετείται από δυο προβολείς τεχνολογίας LED σε σχήμα φτερού και εισχωρούν βαθιά στα φτερά όσο και στο ίδιο το καπό. Η νέα τραπεζοειδής μάσκα είναι λεπτή αλλά δυναμική. Η προεξέχουσα χρωμιωμένη μπάρα σε σχήμα φτερού φέρει ένα μεγάλο έμβλημα Opel, που εκτελεί και χρέη πρίζας για τη φόρτιση της μπαταρίας του Flextreme GT/E.
Το πάνω τμήμα της μάσκας χρησιμοποιείται για την είσοδο του αέρα ψύξης, ενώ το κάτω τμήμα καλύπτεται από ένα ημιδιαφανές panel. Η απουσία πρόσθετων εισαγωγών αέρα επιτρέπει μία χαμηλότερη μετωπική επιφάνεια για αεροδυναμική απόδοση. Παράλληλα, το Flextreme GT/E πληροί τις απαιτήσεις προστασίας των πεζών.
Το ανάγλυφο καπό με τη γνώριμη κεντρική πτυχή Opel, περιλαμβάνει στενές διαμήκεις θυρίδες σε κάθε πλευρά για την εξαγωγή αέρα από το χώρο του κινητήρα. Τα μυώδη φτερά και οι θόλοι των τροχών ενσωματώνονται αρμονικά στα πλευρικά πάνελ του αμαξώματος.
Στην προφίλ άποψη, κυριαρχούν καινοτόμες κολόνες C. Αυτή η ‘πλευστή’ σχεδίαση του Flextreme GT/Ε επιτρέπει στις κρυστάλλινες επιφάνειες να εκτείνονται προς τα πίσω κάτω από την καμπυλωτή οροφή τονίζοντας τις ρέουσες γραμμές του αμαξώματος.
Ο δυναμικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου υπογραμμίζεται από μία φρέσκια εκδοχή της ‘λεπίδας’ που αποτελεί στοιχείο ταυτότητας της μάρκας, η οποία τώρα ‘σαρώνει’ το προφίλ από τη βάση της κολόνας C έως το κάτω τμήμα του εμπρός φτερού.
Η πρόσβαση στην καμπίνα είναι ευκολότερη χάρη στις πίσω πόρτες με μεντεσέδες πίσω, που αποτελούν μετεξέλιξη της φιλοσοφίας Opel FlexDoors της νέας γενιάς Meriva. Για να διατηρηθεί μία λεία εξωτερική εμφάνιση, όλες οι λαβές θυρών αντικαθίστανται από αισθητήρες φωτός. Αυτοί ενεργοποιούν τη λειτουργία ανοίγματος των θυρών με ένα άγγιγμα. Για μείωση του στροβιλισμού του αέρα, απουσιάζουν επίσης και οι εξωτερικοί καθρέπτες, οι οποίοι αντικαθίστανται από μικρές κάμερες στη βάση των κολόνων Α.
Πίσω, μία ισχυρή πλευρική γραμμή αγκαλιάζει τους ανάγλυφους θόλους των τροχών που τονίζουν περαιτέρω το φαρδύ, χαμηλωμένο αμάξωμα του Flextreme GT/E.
Η coupé εμφάνιση ολοκληρώνεται από μία έντονα κεκλιμένη πίσω πόρτα, που ενσωματώνει φώτα LED σε σχήμα φτερού, απηχώντας τη φιλοσοφία των προβολέων. Όπως στο Insignia Sports Tourer, η πίσω πόρτα έχει μία σχεδίαση που αγκαλιάζει το αμάξωμα και βελτιώνει την πρόσβαση στο χώρο αποσκευών. Το βαθύ παρμπρίζ είναι ελαφρώς κοίλο για βελτίωση της ροής του αέρα.
Το ημιδιαφανές σταθερό κρυστάλλινο πάνελ στο κέντρο της οροφής είναι προσαρμοζόμενο και επιτρέπει την είσοδο του ηλιακού φωτός το χειμώνα. Το καλοκαίρι, γίνεται πιο σκούρο, για περισσότερη δροσιά το καλοκαίρι. Ένας αεραγωγός στο πίσω άκρο της οροφής χρησιμεύει για πρόσθετη ψύξη της μπαταρίας και των ηλεκτρονικών εξαρτημάτων.
Διαχείριση ροής αέρα και εξοικονόμηση βάρους
Η εκφραστική εμφάνιση του Flextreme GT/E δηλώνει την αεροδυναμική απόδοση της σχεδίασης. Η μικρή μετωπική επιφάνεια, το χαμηλό ύψος της οροφής (1308 mm) και ένα επίπεδο, κλειστό κάτω τμήμα αμαξώματος επιτρέπουν τη διέλευση του αέρα χωρίς την παραμικρή διασάλευση της ροής.
Μία σειρά μέτρων βελτιστοποιεί τη διαχείριση της ροής αέρα. Οι ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών είναι σχετικά στενές, για μείωση της αντίστασης του αέρα και συνδυάζονται με ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης 195/45. Απέριττα ένθετα διακοσμητικά ελαχιστοποιούν το στροβιλισμό του αέρα.
Η μικρή εμπρός εισαγωγή βελτιώνει τη ροή αέρα γύρω από το ρύγχος του αυτοκινήτου και το κάτω μέρος του αμαξώματος προκαλεί ένα φαινόμενο Βεντούρι καθώς ανεβαίνει προς τα πίσω, για να μειώσει περαιτέρω την αντίσταση.
Με το Flextreme GT/E διερευνάται επίσης η δυνατότητα ενεργούς αεροδυναμικής οχήματος. Σε ταχύτητες πάνω από 50 km/h, ένα κάθετο πάνελ εκτείνεται κατά μήκος του αμαξώματος από τη θυρίδα εξαγωγής αέρα πίσω από κάθε θόλο τροχού. Αυτά τα πλαϊνά σπόιλερ μήκους 350 mm καθοδηγούν τη ροή αέρα στις υψηλές ταχύτητες γύρω από τις πίσω γωνίες του αυτοκινήτου, μειώνοντας περαιτέρω το στροβιλισμό.
Μεταξύ των μέτρων μείωσης της μάζας του αμαξώματος είναι η χρήση ελαφρών, συνθετικών εξωτερικών πάνελ από ανθρακονήματα, πολυανθρακικά παράθυρα και δομικά εξαρτήματα από κράμα αλουμινίου. Συγκριτικά με τα συμβατικά υλικά, αυτά προσφέρουν μία εξοικονόμηση βάρους 40% που συμβάλλει περαιτέρω στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και στην αύξηση της αυτονομίας.
Καινοτόμο σύστημα κίνησης
Το αποδοτικό πρωτότυπο περιλαμβάνει επίσης το επαναστατικό σύστημα κίνησης E-REV της GM, που έχει εξελιχθεί για το Opel Ampera. Το Flextreme GT/E αποδεικνύει την ευελιξία αυτής της τεχνολογίας μεταφέροντάς την σε ένα μεγαλύτερο, μεσαίο αυτοκίνητο.
Παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις και την τελική ταχύτητα που υπερβαίνει τα 200 km/h, το Flextreme GT/E προβλέπεται να προσφέρει επιδόσεις παρόμοιες με του Ampera: αυτονομία με την ισχύ της μπαταρίας μέχρι 60 km – με μηδενικές εκπομπές CO2 – και συνολική αυτονομία πάνω από 500 km. Η μέση κατανάλωση υπολογίζεται στα 1.6 l/100 km, και οι εκπομπές CO2 κάτω από 40 g/km.
Αντίθετα με ένα υβριδικό όχημα, οι τροχοί του Flextreme GT/E κινούνται συνεχώς μέσω ηλεκτρικής ισχύος. Για συνήθη ταξίδια μέχρι 60 km, την ενέργεια παρέχει μία μπαταρία ιόντων λιθίου σχήματος Τ που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο και το πίσω κάθισμα.
Ωστόσο, αντίθετα με ένα ηλεκτρικό οχήματος που λειτουργεί μόνο με μπαταρία, το Flextreme GT/E καταργεί το άγχος της αυτονομίας και το φόβο ότι το αυτοκίνητο θα ‘μείνει από καύσιμο’. Ο μικρός βενζινοκινητήρας/γεννήτρια ενεργοποιείται ομαλά για την παραγωγή ηλεκτρισμού, όποτε η μπαταρία αδειάζει. Στο πρόγραμμα αυτό, η αυτονομία αυξάνεται πάνω από 500 km, μέχρις ότου η μπαταρία επαναφορτιστεί ή το αυτοκίνητο ανεφοδιαστεί.
Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει άμεσα ροπή 370 Nm προσφέροντας ζωηρές επιδόσεις και προβλεπόμενη επιτάχυνση 0 - 100 km/h σε λιγότερο από εννέα δευτερόλεπτα.
Το Flextreme GT/E concept είναι το επόμενο λογικό βήμα στη στρατηγική της Opel για τον εξηλεκτρισμό του αυτοκινήτου, η οποία περιλαμβάνει ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο προϊόντων με τεχνολογίες μπαταριών, εκτεταμένης αυτονομίας, υβριδικών και κυψελών καυσίμου
Στην στρατηγική της Opel για ανεξαρτητοποίηση από τα ορυκτά καύσιμα, ο ηλεκτρισμός παίζει βασικό ρόλο και το Flextreme GT/E concept μήκους 4,7 μέτρων απεικονίζει πώς η τεχνολογία ηλεκτρικών οχημάτων εκτεταμένης αυτονομίας (E-REV) μπορεί να εφαρμοστεί σε μεγάλα ή μεσαία αυτοκίνητα αλλά και σε μικρομεσαία, όπως το προσεχές Ampera.. Η Opel αποκαλεί αυτή τη στρατηγική “e-mobility unlimited:” προσαρμόζοντας το πολύ αποδοτικό σύστημα κίνησης E-REV – που καταργεί τους περιορισμούς αυτονομίας λόγω μπαταρίας – σε μοντέλα όλων των κατηγοριών της αγοράς. Το Flextreme GT/E concept αποδεικνύει ότι για να απολαμβάνεις την οδήγηση ενός Opel με μηδενικές εκπομπές CO2 το μέγεθος δεν μετράει.
Η σχεδίασή του είναι κομψή και αεροδυναμική: έτσι το Flextreme GT/E έχει συντελεστή αεροδυναμικής μόλις 0,22, και αγγίζει την τελική ταχύτητα των 200+ km/h εξοικονομώντας ενέργεια και αυξάνοντας την αυτονομία. Ανάμεσα στα οπτικά χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν είναι το χαμηλωμένο και πλατύ στήσιμο, τα φώτα σχήματος φτερού μπροστά και πίσω, ένα χαρακτηριστικό ρύγχος και μάσκα, αιωρούμενες κολόνες C και μυώδες, ανάγλυφο αμάξωμα.
«Το Flextreme GT/E concept δίνει μία γεύση από το μέλλον της Opel» σχολιάζει ο Frank Weber, Αντιπρόεδρος, Εταιρικού & Προϊοντικού Σχεδιασμού. «Τολμηρό, εκφραστικό και πολύ αποδοτικό, αντιπροσωπεύει την προϊοντική στρατηγική που θα εφαρμόσουμε σε όλα τα μελλοντικά μας οχήματα, μεγάλα και μικρά, σε όλες τις κατηγορίες της αγοράς».
Εξωτερική σχεδίαση: εκφράζει απόδοση με συναίσθημα
Οι τύπου coupe αναλογίες του χαμηλωμένου Flextreme GT/E επιχειρούν να εξελίξουν τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Opel – η γλυπτική τέχνη συναντά τη Γερμανική ακρίβεια – μέσα σε ένα πακέτο βελτιστοποιημένο για αεροδυναμική απόδοση.
Η λιτή αισθητική του εμπρός τμήματος περιλαμβάνει ένα χαμηλό καπό, που οριοθετείται από δυο προβολείς τεχνολογίας LED σε σχήμα φτερού και εισχωρούν βαθιά στα φτερά όσο και στο ίδιο το καπό. Η νέα τραπεζοειδής μάσκα είναι λεπτή αλλά δυναμική. Η προεξέχουσα χρωμιωμένη μπάρα σε σχήμα φτερού φέρει ένα μεγάλο έμβλημα Opel, που εκτελεί και χρέη πρίζας για τη φόρτιση της μπαταρίας του Flextreme GT/E.
Το πάνω τμήμα της μάσκας χρησιμοποιείται για την είσοδο του αέρα ψύξης, ενώ το κάτω τμήμα καλύπτεται από ένα ημιδιαφανές panel. Η απουσία πρόσθετων εισαγωγών αέρα επιτρέπει μία χαμηλότερη μετωπική επιφάνεια για αεροδυναμική απόδοση. Παράλληλα, το Flextreme GT/E πληροί τις απαιτήσεις προστασίας των πεζών.
Το ανάγλυφο καπό με τη γνώριμη κεντρική πτυχή Opel, περιλαμβάνει στενές διαμήκεις θυρίδες σε κάθε πλευρά για την εξαγωγή αέρα από το χώρο του κινητήρα. Τα μυώδη φτερά και οι θόλοι των τροχών ενσωματώνονται αρμονικά στα πλευρικά πάνελ του αμαξώματος.
Στην προφίλ άποψη, κυριαρχούν καινοτόμες κολόνες C. Αυτή η ‘πλευστή’ σχεδίαση του Flextreme GT/Ε επιτρέπει στις κρυστάλλινες επιφάνειες να εκτείνονται προς τα πίσω κάτω από την καμπυλωτή οροφή τονίζοντας τις ρέουσες γραμμές του αμαξώματος.
Ο δυναμικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου υπογραμμίζεται από μία φρέσκια εκδοχή της ‘λεπίδας’ που αποτελεί στοιχείο ταυτότητας της μάρκας, η οποία τώρα ‘σαρώνει’ το προφίλ από τη βάση της κολόνας C έως το κάτω τμήμα του εμπρός φτερού.
Η πρόσβαση στην καμπίνα είναι ευκολότερη χάρη στις πίσω πόρτες με μεντεσέδες πίσω, που αποτελούν μετεξέλιξη της φιλοσοφίας Opel FlexDoors της νέας γενιάς Meriva. Για να διατηρηθεί μία λεία εξωτερική εμφάνιση, όλες οι λαβές θυρών αντικαθίστανται από αισθητήρες φωτός. Αυτοί ενεργοποιούν τη λειτουργία ανοίγματος των θυρών με ένα άγγιγμα. Για μείωση του στροβιλισμού του αέρα, απουσιάζουν επίσης και οι εξωτερικοί καθρέπτες, οι οποίοι αντικαθίστανται από μικρές κάμερες στη βάση των κολόνων Α.
Πίσω, μία ισχυρή πλευρική γραμμή αγκαλιάζει τους ανάγλυφους θόλους των τροχών που τονίζουν περαιτέρω το φαρδύ, χαμηλωμένο αμάξωμα του Flextreme GT/E.
Η coupé εμφάνιση ολοκληρώνεται από μία έντονα κεκλιμένη πίσω πόρτα, που ενσωματώνει φώτα LED σε σχήμα φτερού, απηχώντας τη φιλοσοφία των προβολέων. Όπως στο Insignia Sports Tourer, η πίσω πόρτα έχει μία σχεδίαση που αγκαλιάζει το αμάξωμα και βελτιώνει την πρόσβαση στο χώρο αποσκευών. Το βαθύ παρμπρίζ είναι ελαφρώς κοίλο για βελτίωση της ροής του αέρα.
Το ημιδιαφανές σταθερό κρυστάλλινο πάνελ στο κέντρο της οροφής είναι προσαρμοζόμενο και επιτρέπει την είσοδο του ηλιακού φωτός το χειμώνα. Το καλοκαίρι, γίνεται πιο σκούρο, για περισσότερη δροσιά το καλοκαίρι. Ένας αεραγωγός στο πίσω άκρο της οροφής χρησιμεύει για πρόσθετη ψύξη της μπαταρίας και των ηλεκτρονικών εξαρτημάτων.
Διαχείριση ροής αέρα και εξοικονόμηση βάρους
Η εκφραστική εμφάνιση του Flextreme GT/E δηλώνει την αεροδυναμική απόδοση της σχεδίασης. Η μικρή μετωπική επιφάνεια, το χαμηλό ύψος της οροφής (1308 mm) και ένα επίπεδο, κλειστό κάτω τμήμα αμαξώματος επιτρέπουν τη διέλευση του αέρα χωρίς την παραμικρή διασάλευση της ροής.
Μία σειρά μέτρων βελτιστοποιεί τη διαχείριση της ροής αέρα. Οι ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών είναι σχετικά στενές, για μείωση της αντίστασης του αέρα και συνδυάζονται με ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης 195/45. Απέριττα ένθετα διακοσμητικά ελαχιστοποιούν το στροβιλισμό του αέρα.
Η μικρή εμπρός εισαγωγή βελτιώνει τη ροή αέρα γύρω από το ρύγχος του αυτοκινήτου και το κάτω μέρος του αμαξώματος προκαλεί ένα φαινόμενο Βεντούρι καθώς ανεβαίνει προς τα πίσω, για να μειώσει περαιτέρω την αντίσταση.
Με το Flextreme GT/E διερευνάται επίσης η δυνατότητα ενεργούς αεροδυναμικής οχήματος. Σε ταχύτητες πάνω από 50 km/h, ένα κάθετο πάνελ εκτείνεται κατά μήκος του αμαξώματος από τη θυρίδα εξαγωγής αέρα πίσω από κάθε θόλο τροχού. Αυτά τα πλαϊνά σπόιλερ μήκους 350 mm καθοδηγούν τη ροή αέρα στις υψηλές ταχύτητες γύρω από τις πίσω γωνίες του αυτοκινήτου, μειώνοντας περαιτέρω το στροβιλισμό.
Μεταξύ των μέτρων μείωσης της μάζας του αμαξώματος είναι η χρήση ελαφρών, συνθετικών εξωτερικών πάνελ από ανθρακονήματα, πολυανθρακικά παράθυρα και δομικά εξαρτήματα από κράμα αλουμινίου. Συγκριτικά με τα συμβατικά υλικά, αυτά προσφέρουν μία εξοικονόμηση βάρους 40% που συμβάλλει περαιτέρω στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και στην αύξηση της αυτονομίας.
Καινοτόμο σύστημα κίνησης
Το αποδοτικό πρωτότυπο περιλαμβάνει επίσης το επαναστατικό σύστημα κίνησης E-REV της GM, που έχει εξελιχθεί για το Opel Ampera. Το Flextreme GT/E αποδεικνύει την ευελιξία αυτής της τεχνολογίας μεταφέροντάς την σε ένα μεγαλύτερο, μεσαίο αυτοκίνητο.
Παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις και την τελική ταχύτητα που υπερβαίνει τα 200 km/h, το Flextreme GT/E προβλέπεται να προσφέρει επιδόσεις παρόμοιες με του Ampera: αυτονομία με την ισχύ της μπαταρίας μέχρι 60 km – με μηδενικές εκπομπές CO2 – και συνολική αυτονομία πάνω από 500 km. Η μέση κατανάλωση υπολογίζεται στα 1.6 l/100 km, και οι εκπομπές CO2 κάτω από 40 g/km.
Αντίθετα με ένα υβριδικό όχημα, οι τροχοί του Flextreme GT/E κινούνται συνεχώς μέσω ηλεκτρικής ισχύος. Για συνήθη ταξίδια μέχρι 60 km, την ενέργεια παρέχει μία μπαταρία ιόντων λιθίου σχήματος Τ που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο και το πίσω κάθισμα.
Ωστόσο, αντίθετα με ένα ηλεκτρικό οχήματος που λειτουργεί μόνο με μπαταρία, το Flextreme GT/E καταργεί το άγχος της αυτονομίας και το φόβο ότι το αυτοκίνητο θα ‘μείνει από καύσιμο’. Ο μικρός βενζινοκινητήρας/γεννήτρια ενεργοποιείται ομαλά για την παραγωγή ηλεκτρισμού, όποτε η μπαταρία αδειάζει. Στο πρόγραμμα αυτό, η αυτονομία αυξάνεται πάνω από 500 km, μέχρις ότου η μπαταρία επαναφορτιστεί ή το αυτοκίνητο ανεφοδιαστεί.
Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει άμεσα ροπή 370 Nm προσφέροντας ζωηρές επιδόσεις και προβλεπόμενη επιτάχυνση 0 - 100 km/h σε λιγότερο από εννέα δευτερόλεπτα.
Το Flextreme GT/E concept είναι το επόμενο λογικό βήμα στη στρατηγική της Opel για τον εξηλεκτρισμό του αυτοκινήτου, η οποία περιλαμβάνει ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο προϊόντων με τεχνολογίες μπαταριών, εκτεταμένης αυτονομίας, υβριδικών και κυψελών καυσίμου