Τώρα στην τρίτη γενιά του, το νέο Opel Combo θέτει νέα πρότυπα στην ποικιλία γκάμας και είναι το ‘Καλύτερο στην Κατηγορία’ σε λειτουργικότητα και πρακτικότητα, διεκδικώντας τη θέση του ηγέτη στην Ευρωπαϊκή αγορά Van-Β. Με τόσα ταλέντα, το νέο Combo ολοκληρώνει ιδανικά την προϊοντική γκάμα της Opel στην κατηγορία ελαφρών επαγγελματικών van και οικογενειακών / ελεύθερου χρόνου οχημάτων..
Το πολυτάλαντο van που διατίθεται με διαφορετικούς τύπους αμαξώματος βασίζεται στο Fiat Doblo (“Διεθνές Van της Χρονιάς 2011”) του εταίρου της Opel. Στόχος αυτής της στρατηγικής συμμαχίας είναι να τονώσει την αύξηση της Opel στο χώρο των επαγγελματικών οχημάτων. Μαζί με τα μεγαλύτερα μέλη της οικογένειας, Vivaro (Κατηγορία Van-D /μέχρι 2.9 t) και Movano (Κατηγορία Van-E /μέχρι 4.5 t), το νέο Combo αποτελεί τη βάση μιας πολύ ανταγωνιστικής προσφοράς που τώρα περιλαμβάνει τρεις σειρές μοντέλων. Αυτό το τρίο θα ενισχύσει τον τομέα επαγγελματικών οχημάτων Opel και θα τον αναδείξει σε έναν από τους βασικούς πυλώνες της μάρκας.
Η αύξηση στην Ευρωπαϊκή κατηγορία Van-B εκτιμάται ότι θα αγγίξει το ένα εκατομμύριο μονάδες μέχρι το 2015. Το 62% όλων των πωλήσεων του Combo προβλέπεται να διεκδικήσει η έκδοση Cargo van, και το 38% το επιβατικό “Tour”.
Η Opel πουλά το Combo από το 1985 και η τρέχουσα γενιά κυκλοφορεί από το 2001. Η ευέλικτη φιλοσοφία ενός οχήματος ελεύθερου χρόνου, οικογενειακού και επαγγελματικού έχει αποδειχτεί ιδιαίτερα δημοφιλής. Ακόμα και στην τελευταία φάση του κύκλου ζωής του, ο προκάτοχος του νέου Combo εξακολουθούσε να βρίσκεται στο top 3 της κατηγορίας σε πολλές Ευρωπαϊκές αγορές.
Ποικιλία αμαξωμάτων
Το Combo πληροί ένα ευρύ φάσμα κριτηρίων λόγω μεγάλης ποικιλίας μοντέλων όπου κυριαρχούν δύο βασικοί τύποι αμαξώματος: με κοντό και μακρύ μεταξόνιο (2.755/3.105 mm). Οι εκδόσεις Cargo van, (κλειστού van) διατίθενται και στους δύο τύπους αμαξώματος ενώ οι επιβατικές εκδόσεις (Tour) διατίθενται σαν πενταθέσιες ή επταθέσιες στο αμάξωμα με κοντό μεταξόνιο. Οι εκδόσεις με κοντό μεταξόνιο μπορούν να παραγγέλνονται με στάνταρ ή ψηλή οροφή. Επομένως, η σειρά Combo αποτελεί μία ευέλικτη βάση για επαγγελματική χρήση (σε εταιρικό ή βιομηχανικό επίπεδο) με όλα τα χαρακτηριστικά ευελιξίας και πρακτικότητας των οικογενειακών, πολυχρηστικών ή οχημάτων ελεύθερου χρόνου.
Το Καλύτερο στην Κατηγορία σε ωφέλιμο φορτίο και χωρητικότητα φορτίου
Το νέο Opel Combo σε έκδοση panel van υπερέχει σε αρκετές κατηγορίες στους τομείς ωφέλιμου φορτίου και χωρητικότητας φορτίου. Η έκδοση “Cargo” διεκδικεί πολλές εντυπωσιακές πρωτιές, όπως, το μακρύτερο μεταξόνιο στην κατηγορία (3.105 mm), το μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο στην κατηγορία 1 t (συμπεριλαμβανομένου του οδηγού), η μεγαλύτερη χωρητικότητα φορτίου στην κατηγορία με όγκο μέχρι 4.6m3 και το μεγαλύτερο φορτίο πίσω άξονα στην κατηγορία με 1.450 kg. Το Combo είναι επίσης ‘Best in Class’ έχοντας το μακρύτερο μέγιστο μήκος (3.400 mm) και ύψος φορτίου (1.550 mm) καθώς και το μεγαλύτερο άνοιγμα πίσω πόρτας (ύψος/πλάτος: 1.455/1.231 mm) και τέλος το χαμηλότερο σκαλοπάτι φόρτωσης (545 mm).
Για τη μεταφορά επιβατών υπάρχει το Combo Tour με πέντε η επτά καθίσματα, συρόμενες πόρτες στάνταρ και πίσω πόρτα ή ασύμμετρες πίσω πόρτες. Η πενταθέσια επιβατική έκδοση με κοντό μεταξόνιο διατίθεται επίσης με ψηλή οροφή. Οι επιβατικές εκδόσεις προσφέρουν εντυπωσιακές δυνατότητες φόρτωσης με ωφέλιμα φορτία μέχρι 800 kg.
Ευρεία γκάμα κινητήρων
Το νέο Opel Combo προσφέρει μία ποικίλη και ανταγωνιστική γκάμα κινητήρων με δύο πετρελαιοκινητήρες, έναν βενζινοκινητήρα και μία έκδοση CNG (Compressed Natural Gas) που λειτουργεί σαν μονάδα δύο καυσίμων (βενζίνη/φυσικό αέριο). Όλοι οι κινητήρες διατίθενται με την πολύ αποδοτική τεχνολογία ecoFLEX σε συνδυασμό με το σύστημα Start/Stop. Το βασικό μοντέλο diesel 1.3 CDTI όπως και η έκδοση Combo CNG φέρουν επίσης ετικέτα ecoFLEX λόγω χαμηλών ρύπων.
Οι πετρελαιοκινητήρες του νέου Opel Combo υιοθετούν την τελευταία τεχνολογία Common-Rail, οξειδωτικό καταλύτη και φίλτρο σωματιδίων diesel (DPF). Ακόμα και η έκδοση 1.3 CDTI 66kW/90 hp ecoFLEX έχει κατανάλωση και εκπομπές CO2 μεταξύ 4,8 και 4,9 lit. / 100 km, ή 126g/km - 129g/km αντίστοιχα, ανάλογα με τον τύπο αμαξώματος, τον εξοπλισμό και το ύψος της οροφής. Αυτό σημαίνει ότι οι κινητήρες κατατάσσονται στην κορυφή της κατηγορίας Van-B, στις αντίστοιχες κατηγορίες κυβισμού. Ένα σκαλοπάτι πιο πάνω στην κλίμακα επιδόσεων βρίσκεται ο 1.6 CDTI με 77kW/105 hp ο οποίος εφοδιάζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο.
Οι πελάτες που εκτιμούν τις αρετές ενός αθόρυβου βενζινοκινητήρα θα ικανοποιηθούν με τον 1.4 70kW/95 hp. Όσοι πάλι προτιμούν εναλλακτικά συστήματα κίνησης μπορούν να επιλέξουν τον 1.4 CNG ecoFLEX (88 kW/120 hp). Ο κινητήρας που έχει σχεδιαστεί για χρήση δύο τύπων καυσίμου, βενζίνης και φυσικού αερίου, είναι ιδιαίτερα αποδοτικός και φιλικός προς το περιβάλλον. Στην περίπτωση της έκδοσης 1.4 CNG ecoFLEX, το Opel Combo έχει ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 22 L και κυλίνδρους CNG με συνολική χωρητικότητα 95 L ή 130 L (διατίθεται μόνο στην έκδοση με μακρύ μεταξόνιο). Έτσι επιτυγχάνεται σημαντική μέγιστη αυτονομία, 625 και 750 χλμ. αντίστοιχα.
Μεγάλα διαστήματα service, χαμηλό λειτουργικό κόστος
Τα μεγάλα διαστήματα μεταξύ των service βοηθούν στη μείωση του λειτουργικού κόστους: για τα μοντέλα βενζίνης και CNG συνιστάται ένα τακτικό service κάθε 30.000 km. Για τις εκδόσεις diesel αντίστοιχα κάθε 35.000 km/1 χρόνο. Η χαμηλή κατανάλωση, τα μεγάλα διαστήματα service και το κόστος συντήρησης χαρίζουν στο νέο Combo ηγετική θέση στην Ευρωπαϊκή κατηγορία Van-B στον τομέα της οικονομίας.
Προηγμένη πίσω ανάρτηση Bi-link
Σε θέματα οδικής συμπεριφοράς και ενεργητικής & παθητικής ασφάλειας, το νέο Combo είναι και πάλι ηγέτης στον κατηγορία του. Η πρωτοποριακή πίσω ανάρτηση Bi-link συμβάλλει στην οδική συμπεριφορά και την οδηγική άνεση. Οι συμπαγείς διαστάσεις και η κινηματική του συνδέσμου του πίσω άξονα επιτρέπουν πλάτος χώρου φόρτωσης 1,23 m μεταξύ των θόλων των τροχών, αρκετό για τη μεταφορά παλετών Ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Επιπλέον, ο πίσω άξονας έχει ικανότητα μεταφοράς φορτίου έως και 1.450 kg, αυξάνοντας το ωφέλιμο φορτίο του Combo.
Λειτουργική, εργονομική, πλήρως εξοπλισμένη καμπίνα
Η καμπίνα του νέου Opel Combo διαθέτει άφθονα πρακτικά και φιλικά προς το χρήστη χαρακτηριστικά. Εργονομικά και εύκολης πρόσβασης χειριστήρια δημιουργούν μία αρμονική αίσθηση μέσα στην καμπίνα. Η διάταξη της καμπίνας είναι επίσης μελετημένη και πρακτική με άριστα τοποθετημένους και λειτουργικούς αποθηκευτικούς χώρους και ράφια, και διαθεσιμότητα μέχρι επτά καθισμάτων (καθίσματα τρίτης σειράς αφαιρούμενα) με τα πίσω διαιρούμενα 60 – 40 / αναδιπλούμενα.
Το νέο Opel Combo μπορεί να ικανοποιεί πολλές και διαφορετικές ανάγκες και απαιτήσεις των πελατών με τις τρεις εκδόσεις “Essentia”, “Edition” και “Cosmo”. Ακόμα και η βασική έκδοση “Essentia” (μοναδική για το Combo Cargo) περιλαμβάνει ρυθμιζόμενο τιμόνι (απόσταση / κλίση), ηλεκτρικά εμπρός παράθυρα, αερόσακο οδηγού και ABS με EBD (ηλεκτρονική κατανομή πέδησης). Στάνταρ χαρακτηριστικά στην έκδοση “Tour” είναι βάση παιδικού καθίσματος σύμφωνα με τις προδιαγραφές ISOFIX στο κάθισμα του συνοδηγού και στα εξωτερικά καθίσματα της δεύτερης σειράς.
Tα πακέτα “Edition” και “Cosmo συνοδεύουν τις επιβατικές εκδόσεις. Και τα δύο προσφέρουν στους πελάτες ειδικά υφάσματα και σχέδια με εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας που ικανοποιεί όλα τα γούστα. Επιπλέον, υπάρχει μία πλήρης λίστα προαιρετικού εξοπλισμού.
Ανταγωνιστικές τιμές
Εκτός από τα ελκυστικά χαρακτηριστικά και την οικονομία, το νέο Combo είναι πολύ ανταγωνιστικό και στην τιμολόγηση. Οι τιμές στην Ελλάδα για τις βενζινοκίνητες εκδόσεις ξεκινούν από 15.100 ευρώ για τις πετρελαιοκίνητες αντίστοιχα από 17.150 ευρώ. Ο Karl-Friedrich Stracke, CEO της Opel , εξηγεί τη σημασία του νέου οχήματος στην συνολική προϊοντική στρατηγική της μάρκας. «Λανσάροντας την τρίτη γενιά Combo, επεκτείνουμε τη γκάμα μας με μία ανταγωνιστική πρόταση στην κατηγορία ελαφρών επαγγελματικών και πολυχρηστικών οχημάτων. Είμαστε σίγουροι ότι το Combo σύντομα θα γίνει διάσημο στην αγορά λόγω της ευελιξίας και οικονομίας του. Αυτό θα μας βοηθήσει στην περαιτέρω ανάπτυξη της μάρκας μας».
Η αύξηση στην Ευρωπαϊκή κατηγορία Van-B εκτιμάται ότι θα αγγίξει το ένα εκατομμύριο μονάδες μέχρι το 2015. Το 62% όλων των πωλήσεων του Combo προβλέπεται να διεκδικήσει η έκδοση Cargo van, και το 38% το επιβατικό “Tour”.
Η Opel πουλά το Combo από το 1985 και η τρέχουσα γενιά κυκλοφορεί από το 2001. Η ευέλικτη φιλοσοφία ενός οχήματος ελεύθερου χρόνου, οικογενειακού και επαγγελματικού έχει αποδειχτεί ιδιαίτερα δημοφιλής. Ακόμα και στην τελευταία φάση του κύκλου ζωής του, ο προκάτοχος του νέου Combo εξακολουθούσε να βρίσκεται στο top 3 της κατηγορίας σε πολλές Ευρωπαϊκές αγορές.
Ποικιλία αμαξωμάτων
Το Combo πληροί ένα ευρύ φάσμα κριτηρίων λόγω μεγάλης ποικιλίας μοντέλων όπου κυριαρχούν δύο βασικοί τύποι αμαξώματος: με κοντό και μακρύ μεταξόνιο (2.755/3.105 mm). Οι εκδόσεις Cargo van, (κλειστού van) διατίθενται και στους δύο τύπους αμαξώματος ενώ οι επιβατικές εκδόσεις (Tour) διατίθενται σαν πενταθέσιες ή επταθέσιες στο αμάξωμα με κοντό μεταξόνιο. Οι εκδόσεις με κοντό μεταξόνιο μπορούν να παραγγέλνονται με στάνταρ ή ψηλή οροφή. Επομένως, η σειρά Combo αποτελεί μία ευέλικτη βάση για επαγγελματική χρήση (σε εταιρικό ή βιομηχανικό επίπεδο) με όλα τα χαρακτηριστικά ευελιξίας και πρακτικότητας των οικογενειακών, πολυχρηστικών ή οχημάτων ελεύθερου χρόνου.
Το Καλύτερο στην Κατηγορία σε ωφέλιμο φορτίο και χωρητικότητα φορτίου
Το νέο Opel Combo σε έκδοση panel van υπερέχει σε αρκετές κατηγορίες στους τομείς ωφέλιμου φορτίου και χωρητικότητας φορτίου. Η έκδοση “Cargo” διεκδικεί πολλές εντυπωσιακές πρωτιές, όπως, το μακρύτερο μεταξόνιο στην κατηγορία (3.105 mm), το μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο στην κατηγορία 1 t (συμπεριλαμβανομένου του οδηγού), η μεγαλύτερη χωρητικότητα φορτίου στην κατηγορία με όγκο μέχρι 4.6m3 και το μεγαλύτερο φορτίο πίσω άξονα στην κατηγορία με 1.450 kg. Το Combo είναι επίσης ‘Best in Class’ έχοντας το μακρύτερο μέγιστο μήκος (3.400 mm) και ύψος φορτίου (1.550 mm) καθώς και το μεγαλύτερο άνοιγμα πίσω πόρτας (ύψος/πλάτος: 1.455/1.231 mm) και τέλος το χαμηλότερο σκαλοπάτι φόρτωσης (545 mm).
Για τη μεταφορά επιβατών υπάρχει το Combo Tour με πέντε η επτά καθίσματα, συρόμενες πόρτες στάνταρ και πίσω πόρτα ή ασύμμετρες πίσω πόρτες. Η πενταθέσια επιβατική έκδοση με κοντό μεταξόνιο διατίθεται επίσης με ψηλή οροφή. Οι επιβατικές εκδόσεις προσφέρουν εντυπωσιακές δυνατότητες φόρτωσης με ωφέλιμα φορτία μέχρι 800 kg.
Ευρεία γκάμα κινητήρων
Το νέο Opel Combo προσφέρει μία ποικίλη και ανταγωνιστική γκάμα κινητήρων με δύο πετρελαιοκινητήρες, έναν βενζινοκινητήρα και μία έκδοση CNG (Compressed Natural Gas) που λειτουργεί σαν μονάδα δύο καυσίμων (βενζίνη/φυσικό αέριο). Όλοι οι κινητήρες διατίθενται με την πολύ αποδοτική τεχνολογία ecoFLEX σε συνδυασμό με το σύστημα Start/Stop. Το βασικό μοντέλο diesel 1.3 CDTI όπως και η έκδοση Combo CNG φέρουν επίσης ετικέτα ecoFLEX λόγω χαμηλών ρύπων.
Οι πετρελαιοκινητήρες του νέου Opel Combo υιοθετούν την τελευταία τεχνολογία Common-Rail, οξειδωτικό καταλύτη και φίλτρο σωματιδίων diesel (DPF). Ακόμα και η έκδοση 1.3 CDTI 66kW/90 hp ecoFLEX έχει κατανάλωση και εκπομπές CO2 μεταξύ 4,8 και 4,9 lit. / 100 km, ή 126g/km - 129g/km αντίστοιχα, ανάλογα με τον τύπο αμαξώματος, τον εξοπλισμό και το ύψος της οροφής. Αυτό σημαίνει ότι οι κινητήρες κατατάσσονται στην κορυφή της κατηγορίας Van-B, στις αντίστοιχες κατηγορίες κυβισμού. Ένα σκαλοπάτι πιο πάνω στην κλίμακα επιδόσεων βρίσκεται ο 1.6 CDTI με 77kW/105 hp ο οποίος εφοδιάζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο.
Οι πελάτες που εκτιμούν τις αρετές ενός αθόρυβου βενζινοκινητήρα θα ικανοποιηθούν με τον 1.4 70kW/95 hp. Όσοι πάλι προτιμούν εναλλακτικά συστήματα κίνησης μπορούν να επιλέξουν τον 1.4 CNG ecoFLEX (88 kW/120 hp). Ο κινητήρας που έχει σχεδιαστεί για χρήση δύο τύπων καυσίμου, βενζίνης και φυσικού αερίου, είναι ιδιαίτερα αποδοτικός και φιλικός προς το περιβάλλον. Στην περίπτωση της έκδοσης 1.4 CNG ecoFLEX, το Opel Combo έχει ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 22 L και κυλίνδρους CNG με συνολική χωρητικότητα 95 L ή 130 L (διατίθεται μόνο στην έκδοση με μακρύ μεταξόνιο). Έτσι επιτυγχάνεται σημαντική μέγιστη αυτονομία, 625 και 750 χλμ. αντίστοιχα.
Μεγάλα διαστήματα service, χαμηλό λειτουργικό κόστος
Τα μεγάλα διαστήματα μεταξύ των service βοηθούν στη μείωση του λειτουργικού κόστους: για τα μοντέλα βενζίνης και CNG συνιστάται ένα τακτικό service κάθε 30.000 km. Για τις εκδόσεις diesel αντίστοιχα κάθε 35.000 km/1 χρόνο. Η χαμηλή κατανάλωση, τα μεγάλα διαστήματα service και το κόστος συντήρησης χαρίζουν στο νέο Combo ηγετική θέση στην Ευρωπαϊκή κατηγορία Van-B στον τομέα της οικονομίας.
Προηγμένη πίσω ανάρτηση Bi-link
Σε θέματα οδικής συμπεριφοράς και ενεργητικής & παθητικής ασφάλειας, το νέο Combo είναι και πάλι ηγέτης στον κατηγορία του. Η πρωτοποριακή πίσω ανάρτηση Bi-link συμβάλλει στην οδική συμπεριφορά και την οδηγική άνεση. Οι συμπαγείς διαστάσεις και η κινηματική του συνδέσμου του πίσω άξονα επιτρέπουν πλάτος χώρου φόρτωσης 1,23 m μεταξύ των θόλων των τροχών, αρκετό για τη μεταφορά παλετών Ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Επιπλέον, ο πίσω άξονας έχει ικανότητα μεταφοράς φορτίου έως και 1.450 kg, αυξάνοντας το ωφέλιμο φορτίο του Combo.
Λειτουργική, εργονομική, πλήρως εξοπλισμένη καμπίνα
Η καμπίνα του νέου Opel Combo διαθέτει άφθονα πρακτικά και φιλικά προς το χρήστη χαρακτηριστικά. Εργονομικά και εύκολης πρόσβασης χειριστήρια δημιουργούν μία αρμονική αίσθηση μέσα στην καμπίνα. Η διάταξη της καμπίνας είναι επίσης μελετημένη και πρακτική με άριστα τοποθετημένους και λειτουργικούς αποθηκευτικούς χώρους και ράφια, και διαθεσιμότητα μέχρι επτά καθισμάτων (καθίσματα τρίτης σειράς αφαιρούμενα) με τα πίσω διαιρούμενα 60 – 40 / αναδιπλούμενα.
Το νέο Opel Combo μπορεί να ικανοποιεί πολλές και διαφορετικές ανάγκες και απαιτήσεις των πελατών με τις τρεις εκδόσεις “Essentia”, “Edition” και “Cosmo”. Ακόμα και η βασική έκδοση “Essentia” (μοναδική για το Combo Cargo) περιλαμβάνει ρυθμιζόμενο τιμόνι (απόσταση / κλίση), ηλεκτρικά εμπρός παράθυρα, αερόσακο οδηγού και ABS με EBD (ηλεκτρονική κατανομή πέδησης). Στάνταρ χαρακτηριστικά στην έκδοση “Tour” είναι βάση παιδικού καθίσματος σύμφωνα με τις προδιαγραφές ISOFIX στο κάθισμα του συνοδηγού και στα εξωτερικά καθίσματα της δεύτερης σειράς.
Tα πακέτα “Edition” και “Cosmo συνοδεύουν τις επιβατικές εκδόσεις. Και τα δύο προσφέρουν στους πελάτες ειδικά υφάσματα και σχέδια με εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας που ικανοποιεί όλα τα γούστα. Επιπλέον, υπάρχει μία πλήρης λίστα προαιρετικού εξοπλισμού.
Ανταγωνιστικές τιμές
Εκτός από τα ελκυστικά χαρακτηριστικά και την οικονομία, το νέο Combo είναι πολύ ανταγωνιστικό και στην τιμολόγηση. Οι τιμές στην Ελλάδα για τις βενζινοκίνητες εκδόσεις ξεκινούν από 15.100 ευρώ για τις πετρελαιοκίνητες αντίστοιχα από 17.150 ευρώ. Ο Karl-Friedrich Stracke, CEO της Opel , εξηγεί τη σημασία του νέου οχήματος στην συνολική προϊοντική στρατηγική της μάρκας. «Λανσάροντας την τρίτη γενιά Combo, επεκτείνουμε τη γκάμα μας με μία ανταγωνιστική πρόταση στην κατηγορία ελαφρών επαγγελματικών και πολυχρηστικών οχημάτων. Είμαστε σίγουροι ότι το Combo σύντομα θα γίνει διάσημο στην αγορά λόγω της ευελιξίας και οικονομίας του. Αυτό θα μας βοηθήσει στην περαιτέρω ανάπτυξη της μάρκας μας».