Τρίτη 20 Μαρτίου 2012

Η Opel φέρνει περισσότερο συναίσθημα στην ηλεκτροκίνηση

Νέα σχεδιαστική μελέτη ηλεκτρικού ποδηλάτου με την ονομασία “RAD e” διευρύνει το όραμα της Opel για μετακινήσεις στην πόλη
Το Ampera παραγωγής προσφέρει επαναστατικές δυνατότητες στην επέκταση της αυτονομίας
Το όχημα κυψελών καυσίμου HydroGen4 καθιστά την Opel πρωτοπόρο στην τεχνολογία του μέλλοντος

Η Opel παρουσιάζει στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης ένα κομψό και οικολογικό μέσον μετακίνησης στην πόλη: πρόκειται για το πρωτότυπο ηλεκτρικό ποδήλατο RAD e που είναι απολαυστικό και δίνει λύση στους πελάτες που θέλουν να κυκλοφορήσουν σε αστικές ζώνες με περιορισμένη ή απαγορευτική πρόσβαση. Το RAD e παραπέμπει επίσης στα πρώτα χρόνια της Opel στη βιομηχανία, την εποχή που κατασκεύαζε ποδήλατα. Έτσι, οι σχεδιαστές δημιούργησαν μία μελέτη που αφενός έχει ιστορική σημασία, αφετέρου αντιπροσωπεύει ένα όραμα για το μέλλον.
The RAD e απευθύνεται κυρίως σε κατοίκους πόλης σε μία εποχή όπου τα ηλεκτρικά ποδήλατα προβλέπεται να παίξουν όλο και μεγαλύτερο ρόλο στις μελλοντικές, ολοκληρωμένες φιλοσοφίες μετακίνησης στις πόλεις.

Ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel “η γλυπτική τέχνη συναντά τη Γερμανική ακρίβεια” και ενσωματώνει σχεδιαστικά στοιχεία boomerang γνωστά ήδη από το βραβευμένο Ampera και το πειραματικό ηλεκτρικό όχημα RAK e. Το όνομα RAD e είναι εμπνευσμένο από τη Γερμανική λέξη “Rad” που σημαίνει ποδήλατο και τροχός.

Το RAD e είναι το πρώτο πρωτότυπο ηλεκτρικό ποδήλατο που σχεδιάστηκε σύμφωνα με τις αρχές της μαζικής παραγωγής των αυτοκινήτων. Αντί να χρησιμοποιήσουν ακριβά, ελαφρά υλικά, οι σχεδιαστές της Opel επέλεξαν ένα κοίλο πλαίσιο από πρεσαριστό ατσάλι το οποίο είναι ελαφρύ, ανθεκτικό, ευλύγιστο και εύκολο στην κατασκευή. Στην επέτειο των 150 χρόνων της Opel, η έμπνευση πηγάζει από τη μοτοσικλέτα Motoclub 500 που επίσης είχε στοιχεία πλαισίου από πρεσαριστό ατσάλι. Εκείνη την εποχή η Motoclub ήταν επαναστατική επειδή τα ατσάλινα εξαρτήματά της ήταν πρεσαριστά, μειώνοντας το χρόνο παραγωγής από 14 σε τέσσερις ώρες μόλις. Επομένως, η Opel δημιουργεί έναν ιστορικό κρίκο που συνδέει το πρωτοποριακό πνεύμα του παρελθόντος με τις καινοτομίες του μέλλοντος.

Η τεχνολογία κίνησης pedelec του RAD e βασίζεται σε έναν προηγμένο ηλεκτροκινητήρα 250 watt και μία μπαταρία ιόντων λιθίου. Μέσα σε 2,5 ώρες το μέγιστο, η μπαταρία φορτίζεται πλήρως. Εξάλλου, το ηλεκτρικό ποδήλατα μπορεί να μεταφέρεται στο μοναδικό σύστημα FlexFix της Opel και να φορτίζεται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Προσφέροντας τουλάχιστον 40 Nm άμεση ροπή, το ποδήλατο κινείται με ευελιξία και άνεση. Το μοτέρ προσφέρει στον αναβάτη υποστήριξη κάνοντας πεντάλ. Με μέση ταχύτητα 20 χλμ. / ώρα και ανάλογα με την ηλεκτρική υποβοήθηση και το έδαφος, το ηλεκτρικό ποδήλατο πετυχαίνει αυτονομία από 60 - 145 χιλιόμετρα.

Η μονάδα ελέγχου που βασίζεται σε smartphone και έκανε το ντεμπούτο της με το πειραματικό όχημα μπαταρίας ΡΑΚ e πέρσι, χρησιμοποιείται τώρα στο RAD e, σαν μία εύχρηστη λύση που ξεκλειδώνει τον ηλεκτροκινητήρα, παρέχει δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, για την αυτονομία, την ταχύτητα και την ακριβή τοποθεσία.

RAK e: Ηλεκτρικό πρωτότυπο όχημα για την πόλη

Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 2011, το RAK e της Opel προκάλεσε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στους εκπροσώπους των media και ενίσχυσε τον ηγετικό ρόλο της Opel στα εναλλακτικά συστήματα κίνησης. Η φιλοσοφία ελαφρού βάρους του RAK e βασίζεται σε μία ατσάλινη δομή χωροδικτυώματος ‘ντυμένη’ με συμβατικό συνθετικό υλικό. Αυτό επιτρέπει ένα υψηλό επίπεδο ασφάλειας σε προσιτή τιμή. Το οραματικό RAK e έχει ελάχιστο κόστος ενέργειας 1ευρώ/100 χλμ. Ζυγίζει μόλις το ένα τρίτο ενός σύγχρονου μικρού αυτοκινήτου και μπορεί να φτάσει στη μέγιστη ταχύτητα των 120 km/h. Η Opel σκόπιμα αποφεύγει τη χρήση ακριβών συνθετικών υλικών στην ελαφρού βάρους σχεδίαση, θέλοντας να κάνει την ηλεκτροκίνηση όσο το δυνατόν πιο προσιτή στο ευρύ κοινό.

Επαναστατικό Ampera με εκτεταμένη αυτονομία

Και ενώ τα RAD e και RAK e προσφέρουν ένα όραμα μελλοντικής μετακίνησης, το ηλεκτρικό Ampera παραγωγής έχει ήδη κάνει την ηλεκτρική μετακίνηση πραγματικότητα. Το επαναστατικό, κομψό και πρακτικό Opel Ampera είναι το πρώτο Ευρωπαϊκό ηλεκτρικό όχημα με δυνατότητα επέκτασης της αυτονομίας που μπορεί να πηγαίνει οπουδήποτε, οποτεδήποτε.

Το Ampera κινείται συνεχώς με ηλεκτρισμό. Μία μπαταρία ιόντων λιθίου 16 kWh τροφοδοτεί την προηγμένη μονάδα ηλεκτροκίνησης 111 kW/150 hp που προσφέρει αυτονομία 40 – 80 km αποκλειστικά με ηλεκτρική λειτουργία και μηδενικούς ρύπους – ανάλογα με τη διαδρομή, το οδηγικό στυλ και τη θερμοκρασία – με μία πλήρη φόρτιση.

Στο δρόμο, το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης Voltec του Ampera προσφέρει ζωηρές επιδόσεις και μία απαράμιλλη οδηγική εμπειρία. Η άμεση ροπή των 370 Nm επιτρέπει επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h σε περίπου 9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 161 km/h. Το Ampera κινείται ηλεκτρικά, σχεδόν αθόρυβα, με ισχύ από τη μπαταρία ενώ τα χαρακτηριστικά NVH είναι αισθητά βελτιωμένα ακόμα και στο πρόγραμμα εκτεταμένης αυτονομίας.

Χάρη στο προηγμένο σύστημα επέκτασης της αυτονομίας του Ampera, οι οδηγοί μπορούν να απολαμβάνουν το ταξίδι χωρίς να ανησυχούν ότι θα ακινητοποιηθούν εξ αιτίας μιας άδειας μπαταρίας. Το Ampera προσφέρει όλα τα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα και τις ζωηρές επιδόσεις ενός οχήματος μπαταρίας χωρίς κανένα από τα μειονεκτήματα.

Το Ampera έχει ήδη κερδίσει περίπου 30 βραβεία. Οι παραδόσεις σε περίπου 6.000 πελάτες ξεκίνησαν το Φεβρουάριο. Εκτός από τις πολλές διακρίσεις για την πράσινη τεχνολογία του, το Ampera το 2011 έλαβε πέντε αστέρια από τον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP (European New Car Assessment Program). Συγκέντρωσε πάνω από το μέγιστο σκορ που ήταν απαραίτητο για αριστεύσει σε όλες τις κατηγορίες όπως προστασία επιβατών, ασφάλεια παιδιών, προστασία πεζών και συστήματα υποστήριξης ασφάλειας. Το πεντάθυρο sedan έφερε επίσης κορυφαία αποτελέσματα στο τεστ πλευρικής πρόσκρουσης σε μπαριέρα.

Το HydroGen4 υπογραμμίζει τον ηγετικό ρόλο της Opel στις κυψέλες καυσίμου

Ένας ακόμα πυλώνας της στρατηγικής e-mobility της Opel είναι η εξέλιξη των υδρογονοκίνητων οχημάτων κυψελών καυσίμου στα οποία επίσης παίζει πρωτεύοντα ρόλο, καθώς αυτή τη στιγμή πραγματοποιεί και παράλληλα επεκτείνει ένα παγκόσμιο project δοκιμής οχημάτων κυψελών καυσίμου HydroGen4. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στη Γερμανία, όπου η Opel διαθέτει ένα δοκιμαστικό στόλο περίπου 30 οχημάτων υδρογόνου υπό την αιγίδα του Clean Energy Partnership (CEP) με τη συμμετοχή επιχειρήσεων και δημόσιων ιδρυμάτων. Στόχος είναι η απόδειξη της βιωσιμότητας της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου στην καθημερινότητα. Οι εταίροι της Opel στο CEP είναι συνήθως εταιρίες που εκτιμούν τις φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες και θέλουν να συμπεριλάβουν το HydroGen4 στο στόλο τους.

Το Opel HydroGen4 εφοδιάζεται με μία συστοιχία κυψελών καυσίμου με 440 κυψέλες συνδεδεμένες εν σειρά που παράγουν την ηλεκτρική ισχύ για την τροφοδοσία του σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα των 73kW/100hp που προσφέρει επιτάχυνση 0 - 100 km/h σε δώδεκα δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 160 km/h. Τρία ρεζερβουάρ υψηλής πίεσης από συνθετικό υλικό από ανθρακονήματα χωράνε μέχρι 4,2 kg υδρογόνου. Η ποσότητα αυτή προσφέρει αυτονομία μέχρι 320 km. Ο ανεφοδιασμός με υδρογόνο διαρκεί μόνο 3 λεπτά χάρη στην πίεση των 700 bar.
Translate this page