Τρίτη 13 Μαρτίου 2012

Η Opel Αγκαλιάζει την Πολυτέλεια - 75 Χρόνια Πριν με Super 6 & Admiral

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου και Μοτοσικλέτας του Βερολίνου το 1937, η Opel παρουσιάζει δύο νέα μοντέλα με επαναστατική τεχνολογία: Super 6 και Admiral. Και τα δύο εφοδιάζονται με προηγμένη τεχνολογία. Σχεδιασμένο αρχικά σαν ένα μεσαίο πολυτελές αυτοκίνητο, το Super 6 χρησιμοποιεί έναν αθόρυβο, εν σειρά εξακύλινδρο κινητήρα 2.5 L με ισχύ 55 hp. Το πολυτελές Admiral έχει εξακύλινδρο κινητήρα 3.6 L με πλούσια ροπή και 75 ίππους. Και οι δύο κινητήρες έχουν κοινό χαρακτηριστικό τις βαλβίδες επικεφαλής. Στην περίπτωση του Super 6 και του Admiral, ο εκκεντροφόρος των βαλβίδων περιστρέφεται μέσω γραναζιών..  Το λανσάρισμα των νέων μοντέλων σηματοδοτεί την επέτειο των 75 χρόνων της Opel και το μέλλον τους διαγράφεται λαμπρό. Το Super 6 ανοίγει το δρόμο για το δημοφιλές Opel “Kapitän” του 1938 με σύγχρονο κινητήρα 2.5 L. Με το ντεμπούτο του μεγάλου Admiral, η Opel επιστρέφει στην κατηγορία πολυτελών οχημάτων και θέτει τις βάσεις για την παραγωγή πολυτελών αυτοκινήτων στο Rüsselsheim.

Ισχυρός κινητήρας και ελκυστικές φόρμες αμαξωμάτων

Έτοιμη για την 75η επέτειο της εταιρίας, η Adam Opel AG αποκαλύπτει δύο υψηλού προφίλ οχήματα στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Βερολίνου το Φεβρουάριο του 1937. Η δομή / φιλοσοφία του Super 6 και του πολυτελούς Admiral ανοίγει ένα δρόμο για το μέλλον.

Με το Super 6, η εταιρία για πρώτη φορά λανσάρει βαλβίδες επικεφαλής σε όχημα παραγωγής. Ο εκκεντροφόρος περιστρέφεται μέσω γραναζιών, ενώ ελέγχει τις βαλβίδες με ωστήρια και κοκοράκια. Ο υποτετράγωνος εξακύλινδρος κινητήρας 2.5 L αποδίδει 55 hp με τελική ταχύτητα 117 k m/h. Ωστόσο, αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι η ταχύτητα ταξιδιού των 100 km/h επειδή η ‘χρήση στον αυτοκινητόδρομο’ είναι βασικό κριτήριο ποιότητας για τα τότε σύγχρονα οχήματα. Ο κινητήρας είναι ρυθμισμένος ώστε να λειτουργεί σταθερά στις υψηλές στροφές και εντυπωσιάζει με την πλούσια ροπή, την ομαλή και αθόρυβη λειτουργία και αξιοπιστία του – θεμελιώδης αξία της μάρκας Opel. Ο προϊοντικός κατάλογος εκείνης της εποχής συνοψίζει τα πλεονεκτήματα του Super 6 ως εξής: «Χαρακτηριστικά που μέχρι πρότινος αποτελούσαν αποκλειστικότητα ακριβών ή σπορ οχημάτων υψηλών επιδόσεων, προσφέρονται τώρα στη μεσαία κατηγορία χάρη στο Super 6». Ο ισχυρός κινητήρας κάνει το Super 6 εύλογη επιλογή για αγωνιστικές διοργανώσεις. Βασισμένο στο Super 6, δημιουργείται ένα σπορ όχημα εκτός δρόμου με 65 ίππους το οποίο θα κυριαρχήσει σε off road και μεγάλων αποστάσεων αγώνες με πολλά βραβεία όπως το “International German Alpine Course”.

Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ένα τετράθυρο sedan ή μία εργοστασιακή έκδοση cabrio. Από το 1938 κυκλοφόρησε και σε δίθυρη ‘limousine’. Αντίθετα με το Opel Olympia που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1935 με αυτοφερόμενο αμάξωμα, το Super 6 εξακολουθεί να κατασκευάζεται με κλασικό συνδυασμό ξεχωριστού πλαισίου από το αμάξωμα. Αυτό βολεύει τους ανεξάρτητους κατασκευαστές αμαξωμάτων όπως οι Hebmüller, Autenrieth, Buhne ή Gläser που σχεδιάζουν ειδικά αμαξώματα roadster ή cabrio για το Super 6. Το διαφημιστικό σλόγκαν της εποχής για το νέο Super 6 είναι ‘ισχυροί κινητήρες, ελκυστικές καμπύλες’.

Η Opel παραμένει ηγέτης στην κατηγορία εξακύλινδρων κινητήρων με το Super 6 και αποκτά εξέχουσα θέση στο χώρο της Ευρωπαϊκής βιομηχανίας αυτοκινήτου. Μέχρι το 1938 που παρουσιάστηκε το διάδοχο μοντέλο “Kapitän”, έχουν κατασκευαστεί 46.453 οχήματα Super 6.

“Τελειότητα σημαίνει συνδυασμός αισθητικής και ισχύος”

Την ίδια εποχή με το μεσαίο Super 6 λανσάρεται το νέο πολυτελές Opel Admiral. Η νέα ναυαρχίδα εντυπωσιάζει με την πολυτέλεια, τη φινέτσα και το στυλ της. Η αεροδυναμική σχεδίαση είναι εν μέρει εμπνευσμένη από την περίοδο art deco. Η Opel ολοκληρώνει τη γκάμα της με το νέο πολυτελές όχημα το οποίο για πρώτη φορά φέρει το όνομα “Admiral”. Εντός από το κομψό sedan στα 6.500 μάρκα, ένα τετράθυρο cabrio προσφέρεται στην τιμή των 7.000 μάρκων. Όπως στο Super 6, χρησιμοποιείται ένα ξεχωριστό, στιβαρό πλαίσιο πάνω στο οποίο οι κατασκευαστές αμαξωμάτων εφαρμόζουν τα δικά τους σχέδια.

Η οδηγική άνεση είναι κορυφαία χάρη στις ανεξάρτητες αναρτήσεις των εμπρός τροχών. Η λεγόμενη ‘συγχρονισμένη ανάρτηση Opel’ συνοδεύεται από υδραυλικά αμορτισέρ και αντιστρεπτικές δοκούς. Ο πίσω άξονας Banjo περιλαμβάνει ημι-ελλειπτική ανάρτηση και υδραυλικά αμορτισέρ. Το όχημα αντλεί ισχύ από έναν εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 3.6 L με 75 hp. Το σύστημα βαλβίδων επικεφαλής του Admiral μπορεί να αντέξει υψηλές πιέσεις. Σύμφωνα με την Opel, η τελική ταχύτητα του οχήματος είναι 132 km/h και η ταχύτητα ταξιδιού στον αυτοκινητόδρομο μεταξύ 110 και 115 km/h. Όπως αναφέρει ένα έγχρωμος κατάλογος της Opel εκείνη την εποχή: «ένα υψηλό επίπεδο τελειότητας επιτυγχάνεται με το συνδυασμό αισθητικής και ισχύος».

Ο κινητήρας του Admiral δε θέτει μόνο νέα πρότυπα αθόρυβης λειτουργίας και αξιοπιστίας αλλά χρησιμοποιείται και στο Opel Blitz 3t που γίνεται το φορτηγό με το πιο προηγμένο σύστημα κίνησης της εποχής. Επίσης είναι το μοναδικό όχημα της Opel με μεγάλο εξακύλινδρο κινητήρα και βαλβίδες επικεφαλής. Μετά από 6404 οχήματα, η παραγωγή του Admiral σταματά με την έναρξη του πολέμου το 1939.

Η εμπλοκή της Opel στην πολυτελή κατηγορία συνεχίζεται μετά τον πόλεμο όταν ξεκινά και πάλι η παραγωγή των μοντέλων “Kapitän” και Admiral. Το 1948, το πρώτο μεταπολεμικό “Kapitän” περνά από τη γραμμή παραγωγής. Την άνοιξη του 1970, διακόπτεται οριστικά η παραγωγή του δημοφιλούς διαδόχου του Super 6, του “Kapitän” B. Το νέο Admiral κάνει μεταπολεμικό ντεμπούτο το 1964 και πωλείται μέχρι το 1977, συνεχίζοντας την παράδοση του μεγάλου προκατόχου του.