«Τα καθίσματα είναι πραγματικά έργα τέχνης που αποτελούνται από ελαφρά υλικά, ειδικές σπογγώδεις δομές και πολυάριθμα μοτέρ τα οποία εκτελούν πολυάριθμες λειτουργίες όπως θέρμανση και ρυθμίσεις,» σχολιάζει ο Andrew Leuchtmann, Senior Manager GM Interiors, υπεύθυνος για το σχεδιασμό των καθισμάτων. «Σήμερα, τα καθίσματά μας είναι φτιαγμένα για κάθε είδους σωματότυπο και αυτό είναι σημαντικό για μείωση της κόπωσης σε κοντινά και μακρινά ταξίδια.»
Το πρώτο εργονομικό κάθισμα Opel λαναρίστηκε στο Signum το 2003. Σήμερα, τα υπερσύγχρονα και δημοφιλή καθίσματα Opel μπορούν να παραγγέλνονται για πολλά μοντέλα Opel από τα Insignia, Meriva, ZafiraTourer μέχρι τα Astra, Mokka και Cascada. Τα καθίσματα είναι προϊόν προσπάθειας άνω των 12 χρόνων και στενής συνεργασίας με το AGR (Campaign for Healthier Backs), έναν ανεξάρτητο οργανισμό που ασχολείται με την πρόληψη των προβλημάτων πλάτης. Αυτά εξελίσσονται εσωτερικά ενώ η ασφάλεια είναι σημαντική παράμετρος και προϋπόθεση για την Opel. Τα θέματα ασφάλειας περιλαμβάνουν αερόσακους, αισθητήρες επιβατών και προεντατήρες ζωνών ασφαλείας. Όλες αυτές οι λειτουργίες διασφαλίζουν ότι οδηγοί και επιβάτες των οχημάτων Opel μπορούν να φτάνουν πάντα στον προορισμό τους με ασφάλεια και άνεση.
Η Opel είναι η πρώτη κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής που πιστοποιείται με σφραγίδα έγκρισης AGR για τα καθίσματά της. Για μία τέτοια πιστοποίηση, απαιτούνται τέσσερα βασικά στοιχεία: οσφυϊκή υποστήριξη τεσσάρων κατευθύνσεων (εμπρός, πίσω, επάνω και κάτω), κλίση μαξιλαριού έδρας, ρύθμισή μήκους μαξιλαριού έδρας και υποστήριξη σώματος.
«Συνεργαστήκαμε και συνδυάσαμε τις τεχνογνωσίες μας» σχολιάζει ο Leuchtmann. «Αρχικά, διάφοροι κατασκευαστές ισχυρίζονταν ότι τα καθίσματά τους ήταν τα καλύτερα, αλλά οι διαχειριστές στόλων λάμβαναν συχνά παράπονα από οδηγούς που υπέφεραν από πόνους στην πλάτη και σε άλλα σημεία του σώματος.» Πολύ απλά, τα δύο τρίτα του ανθρώπινου σώματος πρέπει να ακουμπάνε στο κάθισμα προκειμένου να αποφεύγονται σημεία υψηλής πίεσης που τελικά προκαλούν πόνους και υπονομεύουν την άνεση. «Τα καθίσματά μας,» προσθέτει ο Leuchtmann, «μπορούν να μεγαλώνουν ή να μικραίνουν σύμφωνα με το σωματότυπο κάθε οδηγού.»
Ενσωματωμένος έλεγχος κλιματισμού
«Η διάταξη των καθισμάτων είναι εξαιρετικά περίπλοκη –πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη τη σπογγώδη δομή, τις ηλεκτρικές λειτουργίες άνεσης, τους μηχανισμούς ασφάλειας, τα προσκέφαλα και πολλά ακόμα και επιπλέον αυτών τη δομή, τα πλέγματα ανάρτησης και τα άλλα στοιχεία στήριξης των χρηστών,» δήλωσε ο Leuchtmann.
Ένα από τα πιο περίπλοκα καθήκοντα των καθισμάτων – πέραν της στήριξης που παρέχουν – είναι να διατηρούν μία ευχάριστη θερμοκρασία για τους χρήστες σε διαφορετικές συνθήκες. «Ο κλιματισμός των καθισμάτων είναι πολύ σημαντικός γιατί πρέπει να αφαιρείται η υγρασία που παράγεται από το χρήστη. Ενσωματωμένα κανάλια αφήνουν το ύφασμα να αναπνέει και αφαιρούν την υγρασία. Στα αεριζόμενα καθίσματα, ενσωματώνονται μικροί ανεμιστήρες για να διατηρούν τους οδηγούς δροσερούς, χωρίς υγρασία,» λέει ο Leuchtmann. Αυτό το σύστημα διατίθεται για το Insignia και Cascada. Από την άλλη πλευρά, η θέρμανση είναι επίσης κρίσιμη. «Θερμαίνουμε σχεδόν ολόκληρη την επιφάνεια του καθίσματος,» σημειώνει ο Leuchtmann, μεγάλη διαφορά συγκριτικά με τα συστήματα που θερμαίνουν μόνο τμήματα του καθίσματος. .