Η καλή ορατότητα - να βλέπεις και να σε βλέπουν - είναι το άλφα και το ωμέγα στην οδήγηση – κυρίως τώρα, που λόγω εποχής νυχτώνει νωρίς και οι οδηγοί οδηγούν περισσότερες ώρες σε σκοτεινές συνθήκες. Η προηγμένη τεχνολογία φωτισμού αυξάνει σημαντικά την οδική ασφάλεια και η Opel είναι πρωτοπόρος σ’ αυτό τον τομέα, με high-tech, αναγνωρισμένα συστήματα όπως ο προσαρμοζόμενος εμπρόσθιος φωτισμός AFL+ (Adaptive Forward Lighting). Η Opel προσφέρει αυτά τα συστήματα και σε μικρότερες κατηγορίες οχημάτων κάνοντάς τα προσιτά σε όλους τους οδηγούς.
Δεν είναι μόνο το οραματικό Monza Concept car, με το συναρπαστικό σχήμα και τις πολυάριθμες διαφορετικές τεχνολογίες LED, που αποκαλύπτει τι έχουν να περιμένουν οι οδηγοί από την Opel στο μέλλον. Οι μηχανικοί της Opel ήδη προχωρούν ένα ακόμα βήμα: βρίσκονται τώρα στη φάση εξέλιξης και προετοιμασίας μιας νέας τεχνολογίας με την ονομασία LED matrix light. Αυτό το σύστημα φωτισμού της Opel που θα χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητα του μέλλοντος κάνει τη νύχτα μέρα χωρίς να ‘τυφλώνει’ τους άλλους οδηγούς. Προσφέροντας τη δυνατότητα ταχύτερης αντίδρασης, αποτρέπεται ο κίνδυνος ατυχημάτων.
Ο δρόμος για μία τέτοια προηγμένη τεχνολογία φωτισμού ήταν μακρύς. Πριν από 100 χρόνια, η Bosch καινοτόμησε με το πρώτο ηλεκτρικό σύστημα φώτων. Από τότε, η GM και η Opel βρίσκονται στο προσκήνιο της εξέλιξης προηγμένων συστημάτων φωτισμού, συμβάλλοντας ενεργά στη συνεχή βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Η ισχύς εν τη ενώσει: AFL+ και εμπρός κάμερα Opel Eye
Η τελευταία γενιά AFL+, μαζί με την ακόμα πιο εξελιγμένη, υψηλότερων προδιαγραφών εμπρός κάμερα Opel Eye, περιλαμβάνει μέχρι δέκα λειτουργίες φωτισμού (βλέπε παράρτημα) και διατίθεται σε μία μεγάλη γκάμα μοντέλων Opel. Το Mokka SUV και η οικογένεια Astra διαθέτουν αυτό το καταξιωμένο σύστημα φωτισμού όπως επίσης και τo Cascada cabrio, το πολυμορφικό Zafira Tourer και το νέο Insignia. Το καινοτόμο σύστημα αυξάνει θεαματικά την ενεργητική ασφάλεια μειώνοντας παράλληλα το στρες της νυχτερινής οδήγησης. Το σύστημα προβολέων xenon μεταβλητής δέσμης προσαρμόζεται αυτόματα σε ποικίλες οδηγικές, οδικές και καιρικές συνθήκες, μεταβάλλοντας τη κατανομή φωτός ανάλογα με τις απαιτήσεις - οδήγηση στην πόλη, σε περιοχές με πεζούς, επαρχιακούς δρόμους, αυτοκινητόδρομους και αντίξοα καιρικά φαινόμενα. Επιπλέον, το AFL+ περιλαμβάνει λειτουργίες όπως δυναμικό φωτισμό στροφών, φωτισμό διασταυρώσεων και φώτα ημέρας LED που εξοικονομούν ενέργεια. Η κατεύθυνση και ένταση της δέσμης ρυθμίζεται ανάλογα με τη γωνία του τιμονιού και την ταχύτητα του οχήματος. Η λειτουργία υποστήριξης μεγάλης σκάλας (high beam light assistant) που αποτελεί τμήμα του AFL+ ενεργοποιεί αυτόματα τους προβολείς στη μεσαία σκάλα όταν η εμπρός κάμερα - ενσωματωμένη στον εσωτερικό καθρέπτη - εντοπίσει προβολείς ή πίσω φώτα άλλων οχημάτων. Επιπλέον, ένα Light & Visibility Pack περιλαμβάνει αυτόματη ενεργοποίηση μεσαίας σκάλας με αναγνώριση τούνελ και αισθητήρα βροχής.
Κάνει τη νύχτα, μέρα: Σύστημα LED matrix light
Οι μηχανικοί του Διεθνούς Κέντρου Τεχνικής Εξέλιξης της Opel στο Rüsselsheim δουλεύουν τώρα πάνω στην επόμενη γενιά του συστήματος φωτισμού για τα προσεχή Opel. Αυτό είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό που μέχρι πρότινος αποτελούσε προνόμιο οχημάτων μεγαλύτερης κατηγορίας. Η τεχνολογία LED matrix light προσφέρει φωτισμό μεγάλης σκάλας που δεν ‘τυφλώνει’ τους άλλους οδηγούς, αφού συνεχώς προσαρμόζεται αυτόματα στις διάφορες κυκλοφοριακές συνθήκες. Με αυτό τον τρόπο, το LED matrix light λειτουργεί σαν AFL+ με εμπρός κάμερα Opel Eye. Όταν ανιχνεύονται πηγές φωτός από αντίθετα ερχόμενα ή προπορευόμενα οχήματα, οι ατομικές λυχνίες LED στη σχετική ζώνη απενεργοποιούνται, ενώ το υπόλοιπο κομμάτι του δρόμου παραμένει έντονα φωτισμένο.
«Αυτή τη στιγμή δοκιμάζουμε σχολαστικά το νέο σύστημα στα πρωτότυπά μας» σχολιάζει ο Ingolf Schneider, Επιβλέπων Τεχνολογίας Φωτισμού στην Opel. Τα ιδιαίτερα πλεονεκτήματά του έχουν επίσης επιβεβαιωθεί σε μελέτη του Τμήματος Τεχνολογίας Φωτισμού στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Darmstadt. Η μελέτη δείχνει ότι με ταχύτητες 80 km/h, μπορούν να ανιχνεύονται αντικείμενα στο πλάι του δρόμου κατά 1,3 δευτ. περίπου ταχύτερα με φωτισμό matrix light συγκριτικά με ένα συμβατικό σύστημα φώτων μεσαίας σκάλας xenon. «Πρόκειται για μία αξιοσημείωτη διαφορά 30 m,» συνεχίζει ο Schneider. «αντιστοιχεί δε στην απόσταση φρεναρίσματος που απαιτείται σχεδόν για ακινητοποίηση από 100 km/h.» Η φιλοσοφία matrix light σταδιακά θα χρησιμοποιηθεί στις σειρές μοντέλων Opel τα επόμενα χρόνια.
Φως στο σκοτάδι: Από τους λαμπτήρες καρβιδίου στον προσαρμοζόμενο φωτισμό
Όμως ο δρόμος για την επίτευξη της βέλτιστης ορατότητας στο σκοτάδι ήταν μακρύς για τους μηχανικούς. Και αυτό που σήμερα θεωρείται δεδομένο στην οδική κυκλοφορία ήταν απλά ασύλληπτο πριν από 100 και πλέον χρόνια, όταν φανάρια με κεριά κρέμονταν μπροστά από τα αυτοκίνητα. Σκοπός δεν ήταν να φωτίζουν το δρόμο αλλά κάνουν ορατά τα αυτοκίνητα στους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων. Αργότερα εμφανίστηκαν οι λαμπτήρες ασετιλίνης και καρβιδίου με το θαμπό φως τους να φωτίζει συνήθως τους χωματόδρομους. Έπρεπε να φτάσουμε στο 1913 ώστε να φωτιστεί το εμπρός τμήμα του δρόμου, αφού τότε η Bosch εφηύρε τους ηλεκτρικούς προβολείς. Το σύστημα της Bosch περιλάμβανε προβολείς, μία γεννήτρια, μπαταρία και ρυθμιστή τάσης, αντικαθιστώντας τα επικίνδυνα και με υψηλές απαιτήσεις συντήρησης φώτα εκείνης της εποχής. Το νέο σύστημα χρησιμοποιούσε γεννήτρια για την παραγωγή ηλεκτρισμού που αποθηκευόταν στη μπαταρία και στη συνέχεια τροφοδοτούσε τους προβολείς, ενώ αποτέλεσε τη βάση εξέλιξης της τεχνολογίας φωτισμού για τις επόμενες δεκαετίες.
Επί πολλά χρόνια, η Opel πρωτοπορεί με προηγμένες τεχνολογίες που προσφέρουν πραγματική αξία σε μία ευρεία βάση πελατών. Επόμενο ήταν η Opel να γίνει η πρώτη κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων που εισήγαγε το δυναμικό φωτισμό στροφών και το φωτισμό διασταυρώσεων με το καινοτόμο σύστημα AFL στη μεσαία κατηγορία το 2003. Την επόμενη χρονιά, το Opel Astra έγινε το πρώτο συμπαγές όχημα με φωτισμό στροφών και το 2006 η μάρκα έκανε πιο προσιτή την τεχνολογία ασφαλείας στο ευρύ κοινό προσφέροντας φωτισμό στροφών και διασταυρώσεων bi-halogen στις κατηγορίες μίνι πολυμορφικών και μικρών οχημάτων για πρώτη φορά με τα Meriva και Corsa.
Το 2008, η επόμενη γενιά του συστήματος φωτισμού, AFL+, έκανε το ντεμπούτο της με το λανσάρισμα του Insignia, εγκαινιάζοντας νέα πρότυπα στη βιομηχανία αυτοκινήτου. Η μεταβλητή κατανομή δέσμης των προβολέων xenon προσαρμόζεται στο προφίλ του δρόμου, την ταχύτητα του οχήματος και τις επικρατούσες οδικές συνθήκες. Το αναβαθμισμένο σύστημα προσφέρει πολυάριθμες λειτουργίες αυτόματου φωτισμού και υιοθετεί φώτα ημέρας LED που απαιτούν πολύ λιγότερη ηλεκτρική ισχύ, μειώνοντας την κατανάλωση συγκριτικά με τους συμβατικούς προβολείς. Η Opel κέρδισε το βραβείο “Genius 2010” της Allianz Deutschland AG καθώς και τη διάκριση Euro NCAP Advanced Award από τον ανεξάρτητο οργανισμό καταναλωτών Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) για το σύστημα φωτισμού της.
Λειτουργίες του συστήματος φωτισμού AFL+ της Opel:
Πέρα από τα γνώριμα φώτα ημέρας σε σχήμα φτερού που αποτελούν στοιχείο ταυτότητας Opel, το AFL+ προσφέρει τις εξής λειτουργίες για εγγυημένη, βέλτιστη ορατότητα:
Pedestrian Area Light – Φωτισμός Περιοχής Πεζών: ενεργοποιείται αυτόματα με ταχύτητες 5 - 30 km/h. Η λειτουργία προσαρμόζει την κωνική δέσμη φωτός και των δύο προβολέων κατά οκτώ μοίρες προς κάθε πλευρά του δρόμου. Χάρη σ’ αυτή τη λειτουργία, ο εντοπισμός πεζών ή παιδιών που παίζουν δίπλα στο δρόμο – και που συχνά δεν μπορούν να υπολογίσουν την ταχύτητα ενός επερχόμενου οχήματος – γίνεται πιο έγκαιρα.
Με ταχύτητες κάτω από 50 km/h, ο Φωτισμός Πόλης - Town Light παρέχει μία φαρδύτερη, συμμετρική δέσμη με μειωμένη εμβέλεια, βοηθώντας τους οδηγούς να βλέπουν καλύτερα τους πεζούς στο πλάι το δρόμου. Η φωτεινότητα δέσμης του Town Light είναι μικρότερη από της κανονικής μεσαίας σκάλας λόγω της παρουσίας πρόσθετου φωτισμού, όπως τα φώτα των δρόμων.
Country Road Light – Φωτισμός Επαρχιακού Δρόμου: προσφέρει πιο φωτεινή και πλατιά κωνική δέσμη φωτός και προς τις δύο πλευρές του δρόμου από μία συμβατική μεσαία σκάλα. Αυτό βοηθά τους οδηγούς να διακρίνουν ταχύτερα πιθανούς κινδύνους στο πλάι του δρόμου (όπως π.χ. ζώα). Ενεργοποιείται μεταξύ 50 και 100 km/h, προβάλλοντας μια δέσμη εμβέλειας 70 m.
Highway Light – Φωτισμός Αυτοκινητόδρομου: ενισχύει και ανεβάζει λίγο ψηλότερα τη δέσμη προβολέων όταν δεν υπάρχει κίνδυνος να ‘τυφλώνει’ τους οδηγούς αντίθετα ερχόμενων οχημάτων, ενώ το ομαλότερο οδόστρωμα προκαλεί λιγότερες κλίσεις αμαξώματος. Η κωνική δέσμη φωτός έχει πλέον εμβέλεια 140 m, βελτιώνοντας το φωτισμό της αριστερής πλευράς του δρόμου. καθώς η ισχύς αυξάνεται από 35 στα 38 watt για βελτίωση της ορατότητας. Η λειτουργία Highway Light ενεργοποιείται αυτόματα πάνω από 100 km/h, αλλά μόνον όταν ο αισθητήρες γωνίας διεύθυνσης αναγνωρίσει ότι οι καμπές δεν παραπέμπουν σε επαρχιακό δρόμο.
Adverse Weather Light – Φωτισμός Αντίξοων Καιρικών Συνθηκών: ενεργοποιείται όταν ο αισθητήρας βροχής ανιχνεύσει ορισμένη ποσότητα υγρασίας στο παρμπρίζ ή οι καθαριστήρες λειτουργούν συνεχώς στη διακοπτόμενη σκάλα. Τότε η δέσμη φωτός κατανέμεται ασύμμετρα: Η ισχύς του δεξιού προβολέα αυξάνεται από 35 σε 38 watts ώστε ο οδηγός να μπορεί να βλέπει καλύτερα τις σημάνσεις της λωρίδας. Η ισχύς του αριστερού προβολέα μειώνεται από 35 σε 32 watts και μικραίνει ελαφρώς, ώστε να μην ‘τυφλώνει’ τους οδηγούς οχημάτων από το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, που συχνά συμβαίνει λόγω της ανάκλασης στο βρεγμένο οδόστρωμα.
High Beam Light – Μεγάλη Σκάλα Φώτων: προσφέρει μέγιστη ισχύ και εμβέλεια δέσμης προβολέων. Δεν ενεργοποιείται συμμετρικά, αλλά φωτίζει άριστα όλο το πλάτος του δρόμου. Οι προβολείς γίνονται φωτεινότεροι μέσω αύξησης της ισχύος από τα 35 στα 38 watt.
High Beam Light Assistant – Υποστήριξη Μεγάλης Σκάλας Φώτων: προσφέρει ένα σημαντικό πλεονέκτημα ασφάλειας κατά τη νυχτερινή οδήγηση. Η λειτουργία Assistant ενεργοποιεί αυτόματα το High Beam Light για να βελτιώνει το φωτισμό του δρόμου και την ορατότητα. Η κάμερα Opel Eye αναγνωρίζει τους προβολείς ή τα πίσω φώτα άλλων οχημάτων και αλλάζει αυτόματα από τη μεγάλη στη μεσαία σκάλα για να μην ‘τυφλώνει’ τους άλλους οδηγούς.
Dynamic Curve Light – Δυναμικός Φωτισμός Στροφών: διασφαλίζει βελτιωμένο φωτισμό στις στροφές περιστρέφοντας τους προβολείς bi-xenon μέχρι 15 μοίρες δεξιά και αριστερά του οχήματος κατά την είσοδο στη στροφή. Η γωνία του Curve Light προσδιορίζεται από την ταχύτητα του αυτοκινήτου και τη γωνία διεύθυνσης. Όταν συνδυάζεται με το Sport mode του προσαρμοζόμενου πλαισίου FlexRide, το AFL+ ανταποκρίνεται ακόμα ταχύτερα.
Static Cornering Light – Φωτισμός Διασταυρώσεων: ενεργοποιείται με ταχύτητες κάτω των 40 km/h, ή με την επιλογή της όπισθεν. Φωτίζει μία περιοχή δεξιά ή αριστερά του οχήματος σε γωνία μέχρι 900, βελτιώνοντας την ορατότητα κατά τους ελιγμούς σε περιοχές με ελλιπή φωτισμό και στενούς δρόμους.
Intelligent Light Ranging (ILR) - Ευφυής Έλεγχος Εμβέλειας Δέσμης: χρησιμοποιεί την εμπρός κάμερα προκειμένου να προσαρμόζει την εμβέλεια της μεσαίας σκάλας μέχρι 350 m για φωτισμό χωρίς αντανάκλαση.
Δεν είναι μόνο το οραματικό Monza Concept car, με το συναρπαστικό σχήμα και τις πολυάριθμες διαφορετικές τεχνολογίες LED, που αποκαλύπτει τι έχουν να περιμένουν οι οδηγοί από την Opel στο μέλλον. Οι μηχανικοί της Opel ήδη προχωρούν ένα ακόμα βήμα: βρίσκονται τώρα στη φάση εξέλιξης και προετοιμασίας μιας νέας τεχνολογίας με την ονομασία LED matrix light. Αυτό το σύστημα φωτισμού της Opel που θα χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητα του μέλλοντος κάνει τη νύχτα μέρα χωρίς να ‘τυφλώνει’ τους άλλους οδηγούς. Προσφέροντας τη δυνατότητα ταχύτερης αντίδρασης, αποτρέπεται ο κίνδυνος ατυχημάτων.
Ο δρόμος για μία τέτοια προηγμένη τεχνολογία φωτισμού ήταν μακρύς. Πριν από 100 χρόνια, η Bosch καινοτόμησε με το πρώτο ηλεκτρικό σύστημα φώτων. Από τότε, η GM και η Opel βρίσκονται στο προσκήνιο της εξέλιξης προηγμένων συστημάτων φωτισμού, συμβάλλοντας ενεργά στη συνεχή βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Η ισχύς εν τη ενώσει: AFL+ και εμπρός κάμερα Opel Eye
Η τελευταία γενιά AFL+, μαζί με την ακόμα πιο εξελιγμένη, υψηλότερων προδιαγραφών εμπρός κάμερα Opel Eye, περιλαμβάνει μέχρι δέκα λειτουργίες φωτισμού (βλέπε παράρτημα) και διατίθεται σε μία μεγάλη γκάμα μοντέλων Opel. Το Mokka SUV και η οικογένεια Astra διαθέτουν αυτό το καταξιωμένο σύστημα φωτισμού όπως επίσης και τo Cascada cabrio, το πολυμορφικό Zafira Tourer και το νέο Insignia. Το καινοτόμο σύστημα αυξάνει θεαματικά την ενεργητική ασφάλεια μειώνοντας παράλληλα το στρες της νυχτερινής οδήγησης. Το σύστημα προβολέων xenon μεταβλητής δέσμης προσαρμόζεται αυτόματα σε ποικίλες οδηγικές, οδικές και καιρικές συνθήκες, μεταβάλλοντας τη κατανομή φωτός ανάλογα με τις απαιτήσεις - οδήγηση στην πόλη, σε περιοχές με πεζούς, επαρχιακούς δρόμους, αυτοκινητόδρομους και αντίξοα καιρικά φαινόμενα. Επιπλέον, το AFL+ περιλαμβάνει λειτουργίες όπως δυναμικό φωτισμό στροφών, φωτισμό διασταυρώσεων και φώτα ημέρας LED που εξοικονομούν ενέργεια. Η κατεύθυνση και ένταση της δέσμης ρυθμίζεται ανάλογα με τη γωνία του τιμονιού και την ταχύτητα του οχήματος. Η λειτουργία υποστήριξης μεγάλης σκάλας (high beam light assistant) που αποτελεί τμήμα του AFL+ ενεργοποιεί αυτόματα τους προβολείς στη μεσαία σκάλα όταν η εμπρός κάμερα - ενσωματωμένη στον εσωτερικό καθρέπτη - εντοπίσει προβολείς ή πίσω φώτα άλλων οχημάτων. Επιπλέον, ένα Light & Visibility Pack περιλαμβάνει αυτόματη ενεργοποίηση μεσαίας σκάλας με αναγνώριση τούνελ και αισθητήρα βροχής.
Κάνει τη νύχτα, μέρα: Σύστημα LED matrix light
Οι μηχανικοί του Διεθνούς Κέντρου Τεχνικής Εξέλιξης της Opel στο Rüsselsheim δουλεύουν τώρα πάνω στην επόμενη γενιά του συστήματος φωτισμού για τα προσεχή Opel. Αυτό είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό που μέχρι πρότινος αποτελούσε προνόμιο οχημάτων μεγαλύτερης κατηγορίας. Η τεχνολογία LED matrix light προσφέρει φωτισμό μεγάλης σκάλας που δεν ‘τυφλώνει’ τους άλλους οδηγούς, αφού συνεχώς προσαρμόζεται αυτόματα στις διάφορες κυκλοφοριακές συνθήκες. Με αυτό τον τρόπο, το LED matrix light λειτουργεί σαν AFL+ με εμπρός κάμερα Opel Eye. Όταν ανιχνεύονται πηγές φωτός από αντίθετα ερχόμενα ή προπορευόμενα οχήματα, οι ατομικές λυχνίες LED στη σχετική ζώνη απενεργοποιούνται, ενώ το υπόλοιπο κομμάτι του δρόμου παραμένει έντονα φωτισμένο.
«Αυτή τη στιγμή δοκιμάζουμε σχολαστικά το νέο σύστημα στα πρωτότυπά μας» σχολιάζει ο Ingolf Schneider, Επιβλέπων Τεχνολογίας Φωτισμού στην Opel. Τα ιδιαίτερα πλεονεκτήματά του έχουν επίσης επιβεβαιωθεί σε μελέτη του Τμήματος Τεχνολογίας Φωτισμού στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Darmstadt. Η μελέτη δείχνει ότι με ταχύτητες 80 km/h, μπορούν να ανιχνεύονται αντικείμενα στο πλάι του δρόμου κατά 1,3 δευτ. περίπου ταχύτερα με φωτισμό matrix light συγκριτικά με ένα συμβατικό σύστημα φώτων μεσαίας σκάλας xenon. «Πρόκειται για μία αξιοσημείωτη διαφορά 30 m,» συνεχίζει ο Schneider. «αντιστοιχεί δε στην απόσταση φρεναρίσματος που απαιτείται σχεδόν για ακινητοποίηση από 100 km/h.» Η φιλοσοφία matrix light σταδιακά θα χρησιμοποιηθεί στις σειρές μοντέλων Opel τα επόμενα χρόνια.
Φως στο σκοτάδι: Από τους λαμπτήρες καρβιδίου στον προσαρμοζόμενο φωτισμό
Όμως ο δρόμος για την επίτευξη της βέλτιστης ορατότητας στο σκοτάδι ήταν μακρύς για τους μηχανικούς. Και αυτό που σήμερα θεωρείται δεδομένο στην οδική κυκλοφορία ήταν απλά ασύλληπτο πριν από 100 και πλέον χρόνια, όταν φανάρια με κεριά κρέμονταν μπροστά από τα αυτοκίνητα. Σκοπός δεν ήταν να φωτίζουν το δρόμο αλλά κάνουν ορατά τα αυτοκίνητα στους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων. Αργότερα εμφανίστηκαν οι λαμπτήρες ασετιλίνης και καρβιδίου με το θαμπό φως τους να φωτίζει συνήθως τους χωματόδρομους. Έπρεπε να φτάσουμε στο 1913 ώστε να φωτιστεί το εμπρός τμήμα του δρόμου, αφού τότε η Bosch εφηύρε τους ηλεκτρικούς προβολείς. Το σύστημα της Bosch περιλάμβανε προβολείς, μία γεννήτρια, μπαταρία και ρυθμιστή τάσης, αντικαθιστώντας τα επικίνδυνα και με υψηλές απαιτήσεις συντήρησης φώτα εκείνης της εποχής. Το νέο σύστημα χρησιμοποιούσε γεννήτρια για την παραγωγή ηλεκτρισμού που αποθηκευόταν στη μπαταρία και στη συνέχεια τροφοδοτούσε τους προβολείς, ενώ αποτέλεσε τη βάση εξέλιξης της τεχνολογίας φωτισμού για τις επόμενες δεκαετίες.
Επί πολλά χρόνια, η Opel πρωτοπορεί με προηγμένες τεχνολογίες που προσφέρουν πραγματική αξία σε μία ευρεία βάση πελατών. Επόμενο ήταν η Opel να γίνει η πρώτη κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων που εισήγαγε το δυναμικό φωτισμό στροφών και το φωτισμό διασταυρώσεων με το καινοτόμο σύστημα AFL στη μεσαία κατηγορία το 2003. Την επόμενη χρονιά, το Opel Astra έγινε το πρώτο συμπαγές όχημα με φωτισμό στροφών και το 2006 η μάρκα έκανε πιο προσιτή την τεχνολογία ασφαλείας στο ευρύ κοινό προσφέροντας φωτισμό στροφών και διασταυρώσεων bi-halogen στις κατηγορίες μίνι πολυμορφικών και μικρών οχημάτων για πρώτη φορά με τα Meriva και Corsa.
Το 2008, η επόμενη γενιά του συστήματος φωτισμού, AFL+, έκανε το ντεμπούτο της με το λανσάρισμα του Insignia, εγκαινιάζοντας νέα πρότυπα στη βιομηχανία αυτοκινήτου. Η μεταβλητή κατανομή δέσμης των προβολέων xenon προσαρμόζεται στο προφίλ του δρόμου, την ταχύτητα του οχήματος και τις επικρατούσες οδικές συνθήκες. Το αναβαθμισμένο σύστημα προσφέρει πολυάριθμες λειτουργίες αυτόματου φωτισμού και υιοθετεί φώτα ημέρας LED που απαιτούν πολύ λιγότερη ηλεκτρική ισχύ, μειώνοντας την κατανάλωση συγκριτικά με τους συμβατικούς προβολείς. Η Opel κέρδισε το βραβείο “Genius 2010” της Allianz Deutschland AG καθώς και τη διάκριση Euro NCAP Advanced Award από τον ανεξάρτητο οργανισμό καταναλωτών Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) για το σύστημα φωτισμού της.
Λειτουργίες του συστήματος φωτισμού AFL+ της Opel:
Πέρα από τα γνώριμα φώτα ημέρας σε σχήμα φτερού που αποτελούν στοιχείο ταυτότητας Opel, το AFL+ προσφέρει τις εξής λειτουργίες για εγγυημένη, βέλτιστη ορατότητα:
Pedestrian Area Light – Φωτισμός Περιοχής Πεζών: ενεργοποιείται αυτόματα με ταχύτητες 5 - 30 km/h. Η λειτουργία προσαρμόζει την κωνική δέσμη φωτός και των δύο προβολέων κατά οκτώ μοίρες προς κάθε πλευρά του δρόμου. Χάρη σ’ αυτή τη λειτουργία, ο εντοπισμός πεζών ή παιδιών που παίζουν δίπλα στο δρόμο – και που συχνά δεν μπορούν να υπολογίσουν την ταχύτητα ενός επερχόμενου οχήματος – γίνεται πιο έγκαιρα.
Με ταχύτητες κάτω από 50 km/h, ο Φωτισμός Πόλης - Town Light παρέχει μία φαρδύτερη, συμμετρική δέσμη με μειωμένη εμβέλεια, βοηθώντας τους οδηγούς να βλέπουν καλύτερα τους πεζούς στο πλάι το δρόμου. Η φωτεινότητα δέσμης του Town Light είναι μικρότερη από της κανονικής μεσαίας σκάλας λόγω της παρουσίας πρόσθετου φωτισμού, όπως τα φώτα των δρόμων.
Country Road Light – Φωτισμός Επαρχιακού Δρόμου: προσφέρει πιο φωτεινή και πλατιά κωνική δέσμη φωτός και προς τις δύο πλευρές του δρόμου από μία συμβατική μεσαία σκάλα. Αυτό βοηθά τους οδηγούς να διακρίνουν ταχύτερα πιθανούς κινδύνους στο πλάι του δρόμου (όπως π.χ. ζώα). Ενεργοποιείται μεταξύ 50 και 100 km/h, προβάλλοντας μια δέσμη εμβέλειας 70 m.
Highway Light – Φωτισμός Αυτοκινητόδρομου: ενισχύει και ανεβάζει λίγο ψηλότερα τη δέσμη προβολέων όταν δεν υπάρχει κίνδυνος να ‘τυφλώνει’ τους οδηγούς αντίθετα ερχόμενων οχημάτων, ενώ το ομαλότερο οδόστρωμα προκαλεί λιγότερες κλίσεις αμαξώματος. Η κωνική δέσμη φωτός έχει πλέον εμβέλεια 140 m, βελτιώνοντας το φωτισμό της αριστερής πλευράς του δρόμου. καθώς η ισχύς αυξάνεται από 35 στα 38 watt για βελτίωση της ορατότητας. Η λειτουργία Highway Light ενεργοποιείται αυτόματα πάνω από 100 km/h, αλλά μόνον όταν ο αισθητήρες γωνίας διεύθυνσης αναγνωρίσει ότι οι καμπές δεν παραπέμπουν σε επαρχιακό δρόμο.
Adverse Weather Light – Φωτισμός Αντίξοων Καιρικών Συνθηκών: ενεργοποιείται όταν ο αισθητήρας βροχής ανιχνεύσει ορισμένη ποσότητα υγρασίας στο παρμπρίζ ή οι καθαριστήρες λειτουργούν συνεχώς στη διακοπτόμενη σκάλα. Τότε η δέσμη φωτός κατανέμεται ασύμμετρα: Η ισχύς του δεξιού προβολέα αυξάνεται από 35 σε 38 watts ώστε ο οδηγός να μπορεί να βλέπει καλύτερα τις σημάνσεις της λωρίδας. Η ισχύς του αριστερού προβολέα μειώνεται από 35 σε 32 watts και μικραίνει ελαφρώς, ώστε να μην ‘τυφλώνει’ τους οδηγούς οχημάτων από το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, που συχνά συμβαίνει λόγω της ανάκλασης στο βρεγμένο οδόστρωμα.
High Beam Light – Μεγάλη Σκάλα Φώτων: προσφέρει μέγιστη ισχύ και εμβέλεια δέσμης προβολέων. Δεν ενεργοποιείται συμμετρικά, αλλά φωτίζει άριστα όλο το πλάτος του δρόμου. Οι προβολείς γίνονται φωτεινότεροι μέσω αύξησης της ισχύος από τα 35 στα 38 watt.
High Beam Light Assistant – Υποστήριξη Μεγάλης Σκάλας Φώτων: προσφέρει ένα σημαντικό πλεονέκτημα ασφάλειας κατά τη νυχτερινή οδήγηση. Η λειτουργία Assistant ενεργοποιεί αυτόματα το High Beam Light για να βελτιώνει το φωτισμό του δρόμου και την ορατότητα. Η κάμερα Opel Eye αναγνωρίζει τους προβολείς ή τα πίσω φώτα άλλων οχημάτων και αλλάζει αυτόματα από τη μεγάλη στη μεσαία σκάλα για να μην ‘τυφλώνει’ τους άλλους οδηγούς.
Dynamic Curve Light – Δυναμικός Φωτισμός Στροφών: διασφαλίζει βελτιωμένο φωτισμό στις στροφές περιστρέφοντας τους προβολείς bi-xenon μέχρι 15 μοίρες δεξιά και αριστερά του οχήματος κατά την είσοδο στη στροφή. Η γωνία του Curve Light προσδιορίζεται από την ταχύτητα του αυτοκινήτου και τη γωνία διεύθυνσης. Όταν συνδυάζεται με το Sport mode του προσαρμοζόμενου πλαισίου FlexRide, το AFL+ ανταποκρίνεται ακόμα ταχύτερα.
Static Cornering Light – Φωτισμός Διασταυρώσεων: ενεργοποιείται με ταχύτητες κάτω των 40 km/h, ή με την επιλογή της όπισθεν. Φωτίζει μία περιοχή δεξιά ή αριστερά του οχήματος σε γωνία μέχρι 900, βελτιώνοντας την ορατότητα κατά τους ελιγμούς σε περιοχές με ελλιπή φωτισμό και στενούς δρόμους.